Jump to content

Hvor MYE og HVA trener dere daglig - Pistol


wolfen

Recommended Posts

Hei

Hvor mye trener dere, hva trener dere på når dere trener, hvor lenge.

Jeg startet for en stund siden med 10 serier på duell skive og 10 serier neste dag på standard skiven  Tørrklikk vell å merke.

Etter par uker med den "nye" treningen fikk jeg meget gode resultater på banen.

I begynnelsen skjøt jeg merkbart MYE bedre også gikk det bare nedover før jeg plutselig skyter meget godt en serie med 48 for så å klinke en 36 runde igjen.

Regner med at det bare er en liten "overgangsperiode"   før det igjen sitter for godt håper jeg :)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å trene på bane minst 4 ggr i uka. En trening med militærpistol ute (NROF) og tre med finpistolen (NSF). Noen uker dropper jeg NROF og trener i stedet inne med finpistol. Prøver å få minst en økt med presisjon og en økt med duell per uke. Resten avhenger av programmet på neste stevne. Prøver å skyte litt mer enn et program hver gang, Dvs opp mot 100 skudd. F.eks. i går da jeg trente Standard, skjøt jeg 20 og 10 sek - øvelsene en gang til fordi det gikk dårligst der. Hjemme skyter jeg litt luft + serier med 30 duellskudd (tørrklikk) som anbefalt av PH. Tror det er viktigere  trene ofte og færre skudd enn sjelden og mange hundre skudd. Siktebilde - avtrekk - etterhold samt fokusering/konsentrasjon tror jeg er det viktigste. Dessverre var jeg alt for gammel da jeg begynte, så skikkelig god blir jeg aldri.

Link to comment
Share on other sites

For min del kommer eg meg på bana 1 til 2 ganger i veka. Da varierer det mellom press(fri eller standard) eller silhuett for tiden. Sist økt var omtrent 150 skudd silhuett med mest fokus på 4- sekunderne.  Er der eg sliter med å være jevn. 

Heime blir det i løpet av veka eit par økter med luft og eit par økter med tørrklikk. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...