Jump to content

Oppsett av stage for nybegynneren?


olemk

Recommended Posts

Hei!

Lurer på om noen kunne være behjelpelig med noen fine oppsett for en fersk skytter? Gjelder rifle i dette tilfellet. Til og med 100m hold er det jeg har å gå på, så burde holde til noen enkle stages for nybegynneren? Dette gjelder i og for seg egentrening i et sandtak siden klubbmedlemskap i mitt område er en lang og kjeitete prosess. Men den er ihvertfall i gang sånn smått. Så nå driver jeg å prøver meg litt fram for meg selv enn så lenge. 

 

Forslag mottas med stor takk!:)

Link to comment
Share on other sites

Rifle er dessverre mye rare/teite/fantasifulle posisjoner i  luker. Så øv på det og barrikader, skyting i flyt/bevegelse er stortsett prioritert ned hardt på stagedesign, men de fleste kan det fra å ha skutt pistol i noen år. (snurr debatt)

Du kommer langt med 100 meterstrening og micro/miniskiver i tilegg til vanlige. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stående frihånd fra 0 til 100 meter. Alle mulige skytestillinger med støtte i luke/barrikade fra 30 til 100 meter. Liggende på 100m med miniskiver, halve miniskiver med noshoot o.l. Også greit å trene på kanting av børsa på 100m, så du har kontroll på treffpunkt om du må skyte med børsa kantet 45 grader og 90 grader f.eks. Det er ikke supervanlig, men det dukker opp på matcher med jevne mellomrom.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Høres ut som fantasien setter grensene her ja! takker for svar :D
 

er det noe sted jeg kan finne noen enkle tegninger på noen forskjellige stage-design?
Vil tro det kommer til å gå mest i paller og tau, så små og enkle hadde vært fint;)


 

Link to comment
Share on other sites

Canting påvirker treffpunktet massivt, husk at kikkerten er typ 8cm over løpet, kombiner det med 200 meter innskyting

 

skal du treffe senter og tilte høyre p.g.a. lav luke, må du sikte oppe til venstre, avstanden bestemmer hvor mye ut 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...