Jump to content

Kobberbelagt 22lr


Spinnvillt

Recommended Posts

Har en mod 17 som krangler litt på Ammo, både med at hylser sitter stramt etter avfyring,  og at tønna roterer dårlig etter 30-50 skudd... Henger litt på ett av kammerene... Ble anbefalt å teste kobberbelagt Ammo... Hvem selger sånnt...og koster det en halv arm og en brannbil? 

Link to comment
Share on other sites

CCI Minimag med hullspiss og rundnesetkule er muligheter. Koster ca 1,25-1,50kr

Remington har Goldentarget. Husker ikke pris i farta.

S&B har også noe til ca 1 kr.

Finnes vel også endel andre typer. Men disse 3 typene bruker å gå bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Wichester Super X i min, ikke kobberbelagt men går bra til den blir tilstrekkelig skitten(kulene går sidlengs i skiva) kommer blykaker ut ved puss.

Jaktdepotet har vel noe Federal bulkammo med kobberbelegg, gikk greit i min.

http://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=3223&prodid=12588

Har dem vist ikke inne nå.

Edited by Totenkopf
Oppdatert innlegg
Link to comment
Share on other sites

Selv om annen ammo kan redusere plagene er det ikke årsaken til problemene. Ved treg ekstraksjon er punkt 1. å se etter merke i løp/tønne etter tennstift. Tørrtrening med for lang tennstift kan skape en grad i kammeret som kan gi problemer med klikk og ekstraksjon. Oppdager man slikt; IKKE BRUK FILA! Det finnes et eget verktøy for å fikse dette.

Om dette er OK er det på tide med en real puss av kammer. Bronsjebørste og batteridrill kan brukes om en ikke er for hardhendt eller kronisk utstyrt med 10 tommeltotter.

At tønna henger skyldes gjerne skaving av bly i entringskonus. Feilen skyldes gjerne dårlig timing på tønne, trang/skjev entringskon er også en mulighet. Her bør en la en fagmann se på våpenet.

Edited by Erlend Meyer
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...