Jump to content

Hvordan lese trykktegn Blaser


Garrett

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt meg en Blaser R8 Professional i 308W.

Dette er første rettrekker jeg har og derfor dukker det opp noen spørsmål ifm lading og utprøving av ladninger.

På en vanlig boltrifle kan en få et signal om at trykket er for høyt ved at (blandt annet) bolten blir tung å åpne. 

Hvordan går dere frem når dere finner ladninger til deres Blasere? Noen forskjeller ift andre rifler? 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
Garrett skrev (På 21.3.2017 den 19.49):

På en vanlig boltrifle kan en få et signal om at trykket er for høyt ved at (blandt annet) bolten blir tung å åpne. 

Hvordan går dere frem når dere finner ladninger til deres Blasere? Noen forskjeller ift andre rifler? 

Garrett skrev (43 minutter siden):

Tar opp denne igjen da jeg har fått et nytt løp i 6.5 PRC og testing av ladninger er i gang. Noen som har studert dette med trykktegn i Blasermekanismen?

Ja, tungt hevarmsløft kan være et signal på (for) høyt trykk. Men særlig pålitelig er det ikke, du kan være over den røde streken før du merker slike tegn. Derfor mener jeg at ladninger til Blaser så vel som andre riflefabrikater bør hentes ut av ladetabeller fra pålitelige kilder. Krutt- og kuleprodusentene er en av disse. Og om du ikke finner akkurat din kule i tabellene finner du gjerne andre kuler av samme konstruksjon og vekt som et utgangspunkt.

Edited by Sølvrev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du kjenner det godt på en Blaser også om hylsa er tung å dra ut av kammeret.

Garrett skrev (På 21.3.2017 den 19.49):

Hvordan går dere frem når dere finner ladninger til deres Blasere? Noen forskjeller ift andre rifler?

Nei, går frem på samme måte som for tradisjonelle boltrifler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...