Jump to content

Driftssikkert Viltkamera m/mms - finnes det?


Martin H

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter et driftssikkert viltkamera som fungerer - har hatt både Boskon og Acorn, men irriterer meg grønn på den manglende driftssikkerheten. Begge er mms kameraer. Opplever at de begge lever sitt eget liv og hvorvidt de tar bilder ser ut til å være tilfeldig - mms funksjonen er enda mer upålitelig.

Hva skal man kjøpe for å få et driftssikkert kamera?

Black IR og mms er et krav. Driftssikkerhet er viktigere en batterilevetid, billedkvalitet mm. Bruker heller 2000,- på noe som fungerer en "jalla" til 1000,-!!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Mange meninger, jeg selger Scoutguard så jeg har vel antakelig ikke lov til å skrive dette, men jeg har også en del brukererfaring med kameraene.

Har 4 stk 550 med MMS av ulike modeller (8 og 12mp og muligens ett som er enda eldre) som står ute. Det ene har stått ute siden elgjakta 2015 og jeg får fortsatt bilder. Noen kamerater som satte ut dette, og jeg er rimelig sikker på at de satte i litiumbatterier (relativt åpenbart etter hvert). Alle de jeg har stående ute fungerer greit, det som eventuelt tar knekken på dem er fukt. Fukt og elektronikk er noe dritt. En kan gardere seg litt ved å smøre opp pakningene i batterideksel osv. samt bygge tak over dem. Jeg har ikke gjort noen av delene, og samtlige kamera jeg har nå har vært i drift i minst 2 år, det eldste mener jeg er 4 år (men har ikke nødvendigvis stått ute konstant, da)

De nye er 880-serien (550 går ut) med SMS-kontroll, men ellers stort sett de samme funksjonene/oppbygningen som 550, men med en del oppgraderinger.
Selges "overalt".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ser at tråden er litt gammel,men stiller spørsmål allikevel. Har også plagdes med ustabilt kamera. Har et MMS kamera som til tider slutter med å sende meg bilder. 

 

Finnes det noen stabile kameraer der ute, har noen litt tips å komme med.

 

Jeg må også ha muligheten å kunne slå av sending av bilder via SMS, slik at jeg kan slå av når det dukker opp 100kråker på åta. 

 

Bør også være Apple kompatibel, med tanke på app osv.

 

Hva finnes der ute, hva er folk fornøyde med??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...