Jump to content

saftsuser

Recommended Posts

Ser alle lyddemperne som selges i Norge får små 22-kalibrede pistoler til å se ut som misfostre. Er det noen som vet om som er under 30 mm i diameter her til lands. I USA er 1 tomme, altså 25,4 mm helt vanlig.  

Dette f.eks, er en Gemtech - GM-22 montert på Buckmark :

buckmark.jpg

 


 

Link to comment
Share on other sites

Med så lite gasser som frigjøres av en 22lr har demperne teknisk sett masse å gå på i størrelse. 110-120 holder i lengde. Det som selges i norge er ikke laget for å sitte på pistoler.

Med mindre en bruker full kamuflasjebekledning til daglig og mener at "det som finnes i Norge jaggu får være godt nok". Jeg regnet jo med at det fantes noen av de på berget. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ATEC lager en lyddemper for .22 med moduler A-TEC CMM4 . Det fulgte med 2 moduler i tillegg til obligatorisk fram- og bakdel. Man kan skru av begge modulene og deretter montere framdelen rett på bakdelen. Da får du antakelig utseende og balansen du ønsker, men er ikke sikker på om den demper nok til å berge hørselen. Selv med subsonic.

Kan jo hende det ligger en og støver ned ett eller annet sted. Bare vær sikker på at den lar seg demontere fortsatt. Noen forsømmer dem slik at demperen i praksis er hel ved.

Ser ut som om man kan bestille den fortsatt fra:

http://vapensmia.mamutweb.com/Shop/Product/LYDDEMPER-ATEC-CMM4-22LR-12X20/15310

 

1152_LYDDEMPER_ATEC_CMM4_22LR_1_2X20_med

 

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er strålende fornøyd med min A-tec Wave på en Ruger MK3. Prøvde noen skudd i påsken. Med våt demper og Topshot var det stort sett bare sluttstykket som laget lyd. Jeg har en delbar A-tec som er noen år gammel som jeg ikke opplever at gjør en like bra jobb. Et forbehold, jeg har ikke prøvd dem ved siden av hverandre. Dersom trådstarter er mer opptatt av funksjon enn utsende kan jeg anbefale A-tec Wave. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...