Jump to content

amerikansk bulldog som ettersøkshund?


fluefiskern

Recommended Posts

Hei

Dama ønsker seg en amerikansk bulldog type standar (som de fleste vet, så er det greit og gi sjefen i huset vilja si)

Dette er jo en stor hund, med mye muskler, stor munn med store tenner. I usa brukes disse mye til villsvin jakt så de kan da ikke være helt ubrukelige og kun tenke på hva de skal bite seg fast i

Hvordan trur dere en ambull virker som ettersøkshund? HVIS hu får vilja si, så kommer jeg til å trene spor som mentaltrening siden det er en stor psykisk utfordring i tilegg til det fysiske som tennisball i sandtak veggen, kløvhund i børgefjell, svømming osv

(Ja jeg vet det sannsynligvis finnes 578 raser som kansje er bedre til dette, men det er ikke de rasene som dama vil ha)

Mem spørsmålet er om dere trur det kan bli en god ettersøkshund med "litt" trening

Kjør på med en sakelig og lærerik diskusjon

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Du kan lære vilken som helst hund til å finne hva som helst vist du er tålmodig nok.

Nå har jeg ikke voffeboken foran meg,så fritt etter hukommelsen,så tenker jeg sånn midt på treet I innsats.

Du bør gjøre en god job med å sosialisere den,så den ikke spiser de andre søkshundene:forvirra:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har brukt en blandingstispe (en salig mix av diverse mastiff raser) som bandhund på hjortejakt. Fikk skutt hjort for henne og. Fungerer fint det så lenge man kan "lese" hunden. Har en kompis som har en Ambull og den viser stor interesse for hjort (sporer ihvertfall levende dyr). Er nok bare et spørsmål om nok og korrekt trening, i tillegg til en god dose tålmodighet. go CanarioDogo Canario

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det blir førers oppgave å motivere=) Det er vel blant annet en engelsk staff og en chihuahua i ettersøksregisteret, samt en av ovennevnte teppetissere om jeg ikke tar feil;-) Men det er klart, du får litt "gratis" om hunden instinktivt ønsker å utrede et spor, ferskt eller blod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...