Jump to content

Ed Brown vs Nowlin - 9mm Løp til 1911


Rausheim

Recommended Posts

Vil ha tykkere løp enn det originale Colt series 70 løpet og har lyst på et av disse to, men er usikker på hvilket som er best. Finner masse skryt av Ed Brown løpet, men svært lite info om Nowlin løpet.

https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Norge/Products/85741087000106/SubProducts/087000107

https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Norge/Products/96797654606109/SubProducts/654606109

Hva gjør at Nowlin-løpet er verdt de hundrelappene mer?

Link to comment
Share on other sites

Men vil du ha drop-in løp da? Hvis man først skal gå til så dyr investering så ville ihvertfall  jeg fått fatt i oversize og fått en børsemaker til å tilpasse det (Og det har jeg gjort :) )

Jeg kjenner ikke til Ed Brown's løp, men de andre produktene hans er helt upåklagelig så langt jeg har erfart.

Jeg har ett Nowlin 5" i .45'en og ett Nowlin 6" i en 9mm, begge børsemakerløp. De gir helt fantastisk presisjon og det er en fryd å skyte med dem. Så er pistolene også mikket med av Bakeren, så tilpasningene er som de skal være på alle bauer og kanter.

Nowlin kan ihvertfall anbefales av meg (med de forbeholdene jeg tar).

Link to comment
Share on other sites

Liker best å gjøre tingene selv, da jeg har peiling på hva jeg gjør (nesten hele tiden ihvertfall) :winke1:. Dessuten så er resten pistolen tilpasset av meg selv og den har gruset andre dyre custombygg på stevner, så noe rett må jeg jo ha gjort :lol:

Det heller nok mot Ed Brown, da erfaringsmessig har mange av "drop-in" delene vært litt i overkant oversize. En annen grunn, var vel at selv om jeg kjøpte delene separat og tilpasset fra bunnen av, så ville delene bli dyrere (med forbehold om jeg blander med et annet prosjekt).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...