Jump to content

Kjøpshjelp luftgevær


MagSky

Recommended Posts

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe luftgevær for trening og lek. Kommer trolig til å skyte både i garasjen (6-7 meter) og utendørs på litt lengre hold. Bør ikke koste over 3500 kr, gjerne mindre.

Har lite erfaring med luftgevær, så vet ikke hva som er viktigste parametere å se etter, men må jo skyte godt og konsistent, og gjerne «ligne» en jaktrifle i følelsen (det er jo umulig, men heller litt «tungt» enn lett og kort – eller?) Antar også at justerbart avtrekk kan være kjekt, så man kan justere seg bort fra for eksempel veldig tungt avtrekk? Trenger heller ikke bråke mer enn nødvendig

Har sett på
XXLs BSA https://xxl.no/bsa-bsa-grt-meteor-evo-silentium-4-5-mm-24j-luftgevar/p/1120114_1_style , og ser noen omtaler er veldig positive, mens andre slakter avtrekket. Andre jeg har sett på er:
Hatsan 135 QE Vortex  https://www.game-on.no/products/hatsan-mod-135-qe-vortex---45mm
Weihrauch 30S  https://www.beverensport.no/products/weihrauch-50s-45mm4

Har noen erfaring eller relevante innspill?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i din situasjon for et par tre år siden. Jeg tenkte å kjøpe Weirauch 30s men siden det var utsolgt ble det 50s.

Det er i kraftigste laget synes jeg. Innendørs blir det mye sprut fra kulefangeren og billige kulefangere varer ikke lenge. Ute er ikke dette noe problem.

Kvaliteten overrasket positivt. Godt avtrekk og fin finish. Jeg likte ikke de fiberoptiske siktene og har satt på Williams diopter. Den er litt sær på kulevalg men med de tyngre typene er presisjonen god. 

Link to comment
Share on other sites

Ikke særlig pen nei, men da er det greit at man holder seg i garasjen ;)

Har egentlig planer om å pusse/høvle ned stokken til en mer normal profil for å ligne mer på jaktriflene, men etter å ha skutt en del med pistolgrepet frister det å gjøre litt endringer på jaktstokkene i andre retningen også.

Link to comment
Share on other sites

Ser ar det ligger noen Feinwerkbau til salgs på www.blocket.se. Er det noen som vet om 601 er et ok valg istedetfor 300 modellen? 601 er vel fjærløs kontra 300 som har fjær eller er jeg på jordet nå? 

Disse går vel greit å få sendt pr post fra Sverige kanskje, eller kan det være problematisk selv om jeg velger 4,5 mm? 

 

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har forstått slipper man lufttank med 601 modellen ved at man lader luft når man lukker armen, mulig jeg har misforstått? Skyter links og han hadde en 601 i links, vet ikke om det er lenge mellom hver gang det dukker opp en slik i 300 modellen.. Får kanskje sende han en epost og høre, samt hvor mye han tar i frakt, lå litt langt inn i Sverige til at jeg gidder å ta kjøreturen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...