Jump to content

Aktivitetsstrømsfunksjonalitet


M67

Recommended Posts

Se under "Aktivitet" i menyen øverst, deretter "mine aktivitetsstrømmer". Der kan man opprette en tilpasset "aktivitetsstrøm". Lurt å da og sette den som "standard strøm". Vil da poppe opp en link oppe til høyre, blir da bare ett klikk unna uansett hvor man er i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Lurte akkurat på det samme, skal gi det ett spinn, men allerede nå savner jeg sidebaren og det kjappe overblikket...

Har navigert forumet med hjelp av sidebar og søksfunksjonaliteten siden det ble opprettet og er høyst tvilsom til om jeg gidder å sette opp noen aktivitetstrøm, da overraskelsesmomentet i hva jeg finner spennende og interessant har ligget på sidebaren, ikke i hva jeg tror jeg finner interesant gjennom å styre hva jeg mottar av inneholdet.

Edited by Flashman
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Da lager du en aktivitetsstrøm som gir deg akkurat det samme som stod i sidebaren. er uansett bare ett klikk unna når du kommer inn på forumet. Den ligger også i bunnen av forumet, så når du har lest deg helt ned i en tråd er det den enkleste måten å komme seg tilbake til din egen aktivitetsstrøm, det er faktisk så genialt at jeg totalt slutta å bruke den sidebarsaken.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Da lager du en aktivitetsstrøm 

Gidder jeg ikke, jeg slapp det før.

Sitat

er uansett bare ett klikk unna når du kommer inn på forumet

er et klikk til det ;) Men hvor klikke?

 

Sitat

t slutta å bruke den sidebarsaken

Du ja! det enkløeste er nok å slutte å bruke hele Kammeret.

 

K

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har laget en aktivitetsstrøm etter egne preferanser så har du en oppe til høyre på siden som heter ulest innhold, der får du en aktivitetsstrøm med alt ulest innhold, lager du din egen aktivitetsstrøm og definerer den som default så får du den på samme plass i stedet for "ulest innhold"

Noe av grunnen til at jeg fjernet topiclista er at jeg må ha bannerannonser der. Hvis vi ikke tilfredstiller annonsørene så slipper du forsåvidt også å bruke kammeret, sammen med alle resten av oss.

Og noe av grunnen til at jeg har blitt vant med å bruke aktivitetsstrøm er at ingen av de andre forumene jeg er på som bruker samme forumplatform har den topicslista på forsiden heller.

Link to comment
Share on other sites

Får ikke aktivitetsstrøm til å fungere slik jeg ønsker...

Aktivitet - Mine Aktivitetstrømmer - Innhold jeg følger

Da kommer kun enkeltposter jeg har trykket følger på.. Når jeg endrer Følgestatus til også å inkludere "Innhold publisert i områder jeg følger" så skjer det ingen ting.. Dette blir heller ikke husket neste gang jeg trykker meg inn

Link to comment
Share on other sites

Er flere filter valg som kan føre til at du ikke ser noe.. Du bør se om det er noen av valgene som filtrerer bort alt.

 

Forresten.. Om en sjel der ute føler for å lage en god instruks for hvordan man setter opp aktivitetsstrøm på fornuftig vis (med bilder og forklaring), så er det mulig vi setter det som sticky ;) 

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. der var det en skjult og mystisk undermeny ja.. men jeg får ikke dette til å stemme.. for øverst så står det " Viser alt innhold skrevet i områder jeg følger, jeg følger eller skrevet av personer jeg følger. " .. og så lenge jeg har gått inn i alle interessante områder og fulgt disse så burde de komme fram med de settingene jeg har som vist i posten over.

Skal teste Emner greien plutselig en vakker dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg laget en egendefinert aktivitetsstrøm. Det eneste jeg har haket av for er "Emner". Nå begynner dette å ligne på den gamle topicsbaren, bare jeg nå får bort at samme emne kommer opp flere ganger. Jeg trenger ikke å se mer enn siste aktivitet i et emne. Hvordan setter jeg opp aktivitetsstrømmen slik at samme emne ikke kommer opp flere ganger langs tidslinjen?

Link to comment
Share on other sites

Sånn ser min ut.....alle topics osv siden to uker tilbake uavhengig av om det er leste eller uleste postinger, klikk på topic tar meg til første uleste posting i tråden. Dette blir da så godt som identisk med hvordan den gamle topicslisten fungerte.

 

Capture.PNG

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke satt opp min egen strøm, jeg bruker bare "vis ulest" på mobilen, og det gir meg stort sett det jeg ser etter. Men: når jeg går inn på et emne går den ikke til eldste uleste post, men til første post i tråden. Det er litt irriterende. Er det noen måte å endre det på?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, erikraude skrev:

Nå har jeg ikke satt opp min egen strøm, jeg bruker bare "vis ulest" på mobilen, og det gir meg stort sett det jeg ser etter. Men: når jeg går inn på et emne går den ikke til eldste uleste post, men til første post i tråden. Det er litt irriterende. Er det noen måte å endre det på?

Det lurer jeg også på!! Jeg henger på fjellforum.no som har samme forumsmodell som denne nye vi har her. Der kommer jeg automatisk til siste uleste innlegg. Og jeg kan garantere at jeg ikke har gjort noe for å få det slik. Trykker kun på "Ulest innhold" som her oppe til høyre. 

 

 

Edit: Slemmo svarte mens jeg skrev og det han skrev hjalp. :)

Edited by Riflemann
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også laget en predefinert strøm til nå som heter "Alt innhold siste to uker". Denne er identisk med den daglige jeg har laget til meg selv og har brukt en uke nå, så er det bare å sette den som default strøm om dere synes den funker for dere.

Link to comment
Share on other sites

Farsken. Nå har jeg den nesten. Laget ny strøm der kun emner som det har vært aktivitet i vises kronologisk med nyeste først, men nå får jeg ikke opp siste innlegg, men første i tråden. Har trykket på knappen som sier nyeste først, men det har ingen effekt på innleggene. Det første innlegget kommer opp når jeg åpner tråden. Er det mulig å få opp den menyen som kommer opp når det skal lages en egendefinert aktivitetsstrøm for å modifisere en eksistende egendefinert strøm? Hvordan får jeg slettet alle disse egendefinerte strømmer som ikke ble helt som de skulle?

Link to comment
Share on other sites

Nope. Har vel prøvd  det meste etter hvert, men har ennå ikke funnet innstillingen som sørger for at siste innlegg i en tråd kommer opp når jeg åpner tråden. Begynner alltid med første innlegg. Knappen nyeste (edit) først er aktivert.

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Ser nå at om jeg velger "all aktivitet" så kommer siste innlegg i en tråd opp når jeg åpner den, men om jeg feks velger standardstrømmen siste 14 dager eller prøver å definere en egen strøm så vil tråden åpne med første innlegg i tråden. Er det meningen det skal være slik?

Link to comment
Share on other sites

når du definerer egen strøm så er det enn setting du gjør selv når du lager strømmen. Den som viser alt innhold siste to uker som jeg har laget er også satt opp til å hoppe til siste uleste og gjør det også når jeg tester den, med mindre det ikke er noen uleste postinger, da går den til første i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Kammeret fikk en ny og godt tiltrengt oppdatering, det er det ingen tvil om! Veldig mye er enklere og bedre, veldig bra! Men jeg har også hengt meg litt opp i den gamle versjonen, hvor trådene kom og la seg fint på rekke og rad helt ute til venstre i PC skjermen og på skjermen til mobilen...den savner jeg! :-)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...