Jump to content

Snakk om utvidet garderobe!


Locasto

Recommended Posts

Som kavalerist hadde jeg (selvsagt..) gått for den kjöreklare T-54n....litt belteklapring og romlingen av en 40 liters V-12 diesel pleier å roe gemyttene... :lol:

 

Manuell usynkronisert gearkasse er utfordrende...men man kan da dobbelclutche... :overrasket:

 

Sett gjerne en 12.7 Mitr. på tårnkransen.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt, dette vekket mange nostalgiske tanker hos oss som tjenestegjorde i Angrepet for 50 år siden, da mye av materiellet kom til vasallstaten Gnore som "våpenhjelp" fra storebror i vest.

 

Som "museum" har det nok begrenset verdi, sjøl om innehaver/samler/omviser var entusiastisk nok.

 

Det ser mest ut som en lagerhall for en person som har kjøpt store mengder brukt forsvarsmateriell på auksjon, der det ikke var særlige restriksjoner på salg av skytbart materiell, og siden ikke har fått solgt "godbitene" til sivilt bruk.

Link to comment
Share on other sites

Dær fikk jeg flachback!

I min ungdom dro jeg mye rundt i USA for å besøke de som var gode på bygging/maskinering av Harley motorer.

Og selvfølgelig sto Dragonman machine shop på min liste.

"Midt ute i" ørkenen sto det ett skilt som pekte inn en ussel grusvei. Begynte å lure litt, for det var plassert "utstillingsdukker" gjennomhulet og blodige langs veien, sammen med sprengte biler. Foran porten til område, lå det noen blodige menneskrester(dukker), og ett skilt: Tresspassers will be shot.

Joda, Dragonman, en gammel vietnamvet, med "litt ballast" med seg hjem, drev ett maskineringsfirma. Plukket opp noen spesielle HD triks, men HD motorer kom liksom litt i bakgrunnen. For mer våpen hadde ikke jeg sett samlet på en plass(og dette var midt/sent 90tall & samlingen ikke like stor).

Typen var til min store glede en smule entusiastisk. Skulle egentlig vært våpensmed, han dærre.

 

Våkner du om natten, etter en våt drøm, som innbefatter våpenrelaterte remedier?

Da er du typen til å bestille en USA tur snarest!

Du kan prøveskyte det meste, og muligens få ett nytt perspektiv på livet generelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...