Jump to content

VIKTIG INFO fra Kammeret.no


SSamiK

Recommended Posts

Ok, har ikke tenkt noe på det, men nei, det ser ikke ut som det er noen plass man kan velge å ekspandere hele innboksen for å vise alle meldinger i den første oversikten, meldinger er delt inn i samtaler nå og ikke enkeltstående meldinger i innboksen hver for seg.

Link to comment
Share on other sites

aaaaahhhhhhh, nå skjønner jeg!....gamle samtaler som i samtaler fra det gamle forumet ja :D

Jeg har ikke scrolla så langt ned enda  siden vi migrerte, men nei, de er vel som de er, migreringsprosessen klarer vel ikke å koble dem sammen.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen mulighet for at lista nederst på forumet som viser hvem som er pålogget kan lages alfabetisk? Lettere og raskere å se om en person en ser etter er pålogget eller ikke så en slipper å leite igjennom hele lista.

Edited by G.Larson
Link to comment
Share on other sites

Heisann. Her ha det skjedd endel siden mitt siste besøk, gitt.:D

Lurer bare på en ting:
Jeg la inn noen bilder galleriet i starten av januar i området rifle. Disse finner jeg ikke igjen. Ser ut som siste overførte bilde er fra januar 2016, eller noe slikt.

Er dette et kjent problem, og må jeg legge inn mine bilder på nytt, eller vil det fikses på sikt.

spesifikt er det sak om bilder til tråden om "en liten makover på gamle svarten.

 

Link to comment
Share on other sites

Sliter med bildeproblemer jeg også. Alle bilder jeg har lagt til i mine innlegg så sent som tidligere i år har forsvunnet fra trådene, og fra galleriet!

Hva er årsaken til det ? Og vil det bli fixet? 

Det blir jo litt dumt når bildene blir borte i trådene da et bilde kan si mer enn tusen ord..... ?

Hilsen Bunkeren

Link to comment
Share on other sites

No har ikkje eg greie på design, men sidan dette er Internett, så let eg naturlegvis ikkje det hidre meg i å synse litt.

Kunne det ha vore ein tanke å bytte ut våpen/skyte-kammeret med 3 andre hagle/rifle/pistol/anna-kammer med passande undergrupper?  Då kan vi som ikkje har alle fire bruke 'slå av/på kategori'-knappen på dei vi ikke er interesserte i.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for oppgradering av kammeret.no! Jeg synes dette ble veldig bra!!!  Kjempejobb :-).

Jeg fikk en forespørsel på feisbok, en som ikke kom inn. Det er sånn at alle gamle linker til kammeret virker ikke. Google søk med resultater fra kammeret funker ikke. Og dersom man vil logge inn og bruker den gamle linken som kommer opp så kommer man ikke inn. Vet ikke om det er nevnt, og om det går an å fikse? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 3/22/2017 den 17.43, G.Larson skrev:

Hva skjer med bilder i gamle tråder? Er det noen fremdrift der? Ser det er en del spørsmål om det i div. tråder.

Lurer fortsatt på dette? Eller er det sånn att forumoppgraderingen har ødelagt tusenvis av gamle tråder for godt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gratulerer med oppgraderingen. Oppdaget en ulempe med det nye formatet her. Tråder med mange youtube linker tar lang tid å laste fordi videovinduet vises i stort format (usikker på terminologien her). I en tråd der jeg tidligere kunne sette videolinker inn omsluttet av anførselstegn, slik at videovinduet ikke kommer opp automagisk men at lenken må klikkes, kommer nå videovinduene opp automagisk.  Se "http://www.kammeret.no/topic/65454-youtubevideoer-knivrelaterte/?do=findComment&"comment=1159206

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en smakssak det der, jeg personlig gidder ikke å  klikke på youtubelinker som ikke er embedded (altså vises automatisk i tråden) og poster heller ikke youtubevideoer på forumer som ikke har støtte for embedding....men det har jo ca alle nå så det er ikke noe problem lenger. Men uansett synes jeg ikke moderatorene skal bruke tid på å manuelt endre en haug med videoer i en tråd, jeg testet den aktuelle tråden nå og det tok noen sekunder før hele tråden var lastet, så det er jo ikke akkurat noe stort problem uansett hvordan man vender på det.

Link to comment
Share on other sites

På Friday, March 03, 2017 den 18.37, ståle240 skrev:

IførtsnHvor er knappen for å endre innlegg?

 

På Friday, March 03, 2017 den 18.52, MorganKane skrev:

Den er fjernet. Prisen man må betale for ett vedvarende problem der brukere sletter alle sine innlegg. Man har nå redigeringsmulighet kun en viss tid, usikker på hva den er satt til.

 

På Friday, March 03, 2017 den 18.55, slemmo skrev:

3 døgn.

Og hvordan kan dere forsvare dette ? Sist jeg sjekket, levde jeg ikke i Nord Korea. Man er

selv herre over mine egne ord. Det kan være flere grunner  til å endre

..uansett en alvorlig beslutning tatt på vegne av mange,  uten å ha sjekket folket først...

 

   

Edited by Ruger #1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ruger #1 said:

 

 

Og hvordan kan dere forsvare dette ? Sist jeg sjekket, levde jeg ikke i Nord Korea. Man er

selv herre over mine egne ord. Det kan være flere grunner  til å endre   

 

Som nevnt over så er det gjort for å forhindre at brukere ødelegger tråder og påfører oss ekstraarbeid med låsing av tråder, sperring av brukere og masse tull, det skjer ikke lenger, så avgjørelsen var en kjempesuksess. Jeg vil anta de fleste setter pris på at det plutselig ikke dukker opp tråder lenger hvor annethvert innlegg er en rekke med punktum. Det er ikke vi som ønsket denne endringen, den er fremprovosert av folk som ikke klarer å oppføre seg, enhver plass hvor folk ikke klarer å oppføre seg må det innføres restriksjoner som går ut over alle.

kammeret er forøvrig ikke en plass hvor du har rettigheter som ute i samfunnet ellers, det er et privat diskusjonsforum drevet uten at vi som legger ned massevis av timer på det får lønn, drevet sånn vi føler det er best, hvis du ønsker et forum hvor du kan gjøre akkurat som du føler for må du lage et selv, eller melde deg som frivillig til å drifte kammeret. Da ville vi vurdert om du var en passende kandidat for oppgaven, og du kunnet vært med å påvirke denne avgjørelsen.

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

På 15.4.2017 den 7.38, slemmo skrev:

Det er vel en smakssak det der, jeg personlig gidder ikke å  klikke på youtubelinker som ikke er embedded (altså vises automatisk i tråden) og poster heller ikke youtubevideoer på forumer som ikke har støtte for embedding....men det har jo ca alle nå så det er ikke noe problem lenger. Men uansett synes jeg ikke moderatorene skal bruke tid på å manuelt endre en haug med videoer i en tråd, jeg testet den aktuelle tråden nå og det tok noen sekunder før hele tråden var lastet, så det er jo ikke akkurat noe stort problem uansett hvordan man vender på det.

Det var da en noe enøyd betraktning, som om alle som leser forumet har samme nett-tilgang som du har til enhver tid. Over mobilt bredbånd tar det en evighet å få opp en tråd-side med mange videoer!

Om man interesserer seg nok for et tema så klikker man på en video link for å se. Interesser man seg ikke så blar man seg videre og ser på noen annet.

Edited by mdm
Link to comment
Share on other sites

Ja, men det er nå min personlige mening og den vil naturlignok foretrekke bare en side av saken. Jeg vil se previewbildet av videoen for å se om det ser ut som det er verdt å se på. youtubelinker som ikke er embeddet er for meg å gå 10 år tilbake i tid. Grunnen til at det er så enkelt å embedde videoer i IPBoard 4 er jo temmelig sikkert fordi det er det folk flest vil ha, om man vil lage en tråd selv og poste en video så får man selvsagt linke den på den måte man vil, men på generelt grunnlag å gå tilbake i tid og innføre ikke embedding av youtubelinker blir iaf. ikke aktuelt så lenge jeg har noe å si om det.

Har du testet forskjell på mobilt bredbånd kontra vanlig bredbånd? Mobilt bredbånd nå for tiden er jo like raskt som fiber, så det burde jo strengt tatt ikke ha noen betydning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg leser dette forumet via mobilt bredbånd. Det tar ca 3 min å last inn den siden jeg viste til (http://www.kammeret.no/topic/65454-youtubevideoer-knivrelaterte/) .. Det ser for meg ut som om alle "forhåndvisningene" vises i høyeste mulig billed- eller videoformat, som igjen nok forklare hvorfor det tar lang tid å last ned. Ser ikke det samme andre steder så da er det nok en innstilling et sted her tenker jeg. 

Link to comment
Share on other sites

Det tar 10-15 sekunder for meg å laste siden på mobilen med 4G også. Så jeg opplever desverre ikke samme problem som deg. Videokvaliteten på videoene er også noe som styres fra youtube's side basert på vindusstørrelse osv, så det har ikke noen relevans før du trykker på playknappen. Kan ikke huske å ha sett noe innstilling for det på forumet, men kan nå alltids ta en runde til gjennom alle innstillingene, selv om jeg ikke helt ser hva slags innstilling det skulle være.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...