Jump to content

VIKTIG INFO fra Kammeret.no


SSamiK

Recommended Posts

2 timer siden, slemmo skrev:

Jeg har økt kapasiteten en del, folk har tydeligvis MYE mer pm enn jeg trodde :P

 

Det at medlemmer har mye PM kan nok enkelt forklares om tilfellet er som med meg(?)

Jeg sjekket nå min "Innboks" hvor jeg har slettet jevnlig og tatt vare på et minimum, vi snakker om toppen 10-15 PM som jeg hadde i min innboks totalt før dere konverterte til nytt forum!

I min Innboks nå, så er den fullt av gamle PM som jeg VET jeg har slettet! Det er f.eks PM med påmelding til skyting i K.berg som var i 2013 osv... Disse ble slettet når skytingen var avholdt. Det vil igjen si at selv om jeg slettet mine PM, så har Kammeret tatt vare på de?

Så om alle medlemmer har det slik, så vil jeg tro det er masse PM ja....

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 26.2.2017 den 18.20, slemmo skrev:

Vi kommer til å bruke defaultutseende, så dette er det grensesnittet som blir.

>:(

At man ikke kan gjøre alt på en gang forstår jeg, etter en så stor oppgradering har man nok med å få ting til å fungere. Dessuten trenger staben tid til å bli kjent og fortrolig med programvaren. Så jeg skjønner at slikt uansett ikke kan skje umiddelbart. Men at diskusjonen skal kunne legges død på denne måten er jeg ikke med på.

Nå hadde jeg 4 timer med oppdateringer å se gjennom, jeg måtte scrolle meg gjennom 6 skjermhøyder og klikke "Last flere" en gang. For 4 timer med aktivitet. Hvordan tror du det blir blir det etter en dag eller tre? Jeg har ikke noe i mot "Liker"-knappen, men jeg trenger heller ikke å se hver eneste gang noen liker ett innlegg eller bytter profilbilde. Og hvem som har blitt medlem er enda mindre interessant, for selv om jeg skulle kjenne de fra fører det svært lite sannsynlig at jeg gjenkjenner brukernavnet de har valgt.

At den nye programvaren totalt sett er en forbedring er det neppe noen tvil om, men akkurat aktivitetsstrømmen SUGER BALLE!

Link to comment
Share on other sites

Nå snakker du om funksjonalitet, ikke utseende som du gjorde først, men jeg får ikke gjort visningen noe mer kompakt, Altså, skal man bruke noe annet enn defaultutseende må man installere themes, disse må ofte matche versjonen av forumsoftware, ellers kan det bli tull under oppgradering, designelementer som blir ødelagt og det ene og andre, så det å vedlikeholde et tredjepartstheme er noe som byr på mer utfordringer enn bare å smelle det inn i forumet og glemme det etterpå. Det du snakker om er uansett grunnfunksjonalitet i forumsoftwaren, det ville ikke blitt annerledes med å installere ett theme. Det er utvikleren av programvarem som har laget det sånn. Så ja, grunnen til at det ikke er noe å diskutere er fordi vi har tenkt nøye gjennom det allerede og forkastet idèen. Dette er tross alt en prosess som har pågått over flere mnd.

Men hvor mange elementer som vises i aktivitetsstrømmen kan jo være en forumsetting en plass som jeg ikke har sett enda, så man ikke behøver å laste flere ganger så ofte, men jeg har nå 8 timer aktivitet på såvidt over en side, uten å trykke noe mere lasting, så kanskje du bør få deg større skjerm med høyere oppløsning :P

edit: nå har du fått 50 topics før du må trykke last mer.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle ikke forundre meg om noen av de forumene fortsatt kjører på 3.xversjon av denne forumsoftwaren, da var aktivitetsstrømmen mye bedre, og man kunne tilpasse den bedre etter eget behov. Jeg er på flere forumer som gjør det selv, og disse kommer sikkert til å bli oppdatert til dette utseende som du hater etterhvert de også.

Men vi har tydeligvis helt forskjellige utfrordringer rundt disse tingene, jeg bryr meg så lite om sånne ting at jeg husker knapt hvordan aktivitetsstrømmen var på vårt forrige forum. Jeg skjønner ikke hva du mener en gang, det er en liste med topics, med litt info under, alt listet opp på rekke nedover siden, hva er problemet liksom. Adapt and overcome :P

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at det som før tok et raskt blikk nå krever at jeg nå må tråle gjennom en bråte med tekst. Siden emne og forfatter ligger om hverandre hverandre får en ikke flyt i lesingen. Så kommer det tags og "likes" med helt annet utseende som bryter opp det som kunne vært en tolererbar "struktur".

Nå fant jeg en mulighet for å definere en egen strøm, det løser jo problemet med likes, nye medlemmer og annet fjas. Men der får jeg forhåndsvisning som ødelegger like mye, er det et valg jeg ikke ser?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan man legger til bilder er jo nå blitt mye enklere. Du kan dra filene over til innskrivningsfeltet, eller trykke "velg filer" rett under innskrivningsfeltet.

Fra mobil/nettbrett med kamera, er det i allefall mulig på mine å trykke "velg filer" deretter "kamera" og knipse bildet direkte.

 

Link to comment
Share on other sites

En ting som jeg sliter med, og det er kanskje meg og ikke den nye siden til Kammeret som er problemet. Saken er at under: aktivitet, så vises alle innlegg om samme tema etter hverandre. I det gamle Kammeret så vistes alle innleggene uavhengig av hvor mange som var kommentert i temaet.

For eksempel, så var der for litt siden 8 stk aktiviter om Lokking av rev etter hverandre.

Går det an å gjøre noe med dette?

Edited by tjensve
Link to comment
Share on other sites

Aktivitet fører deg til valg mellom "all aktivitet", "mine aktivitetsstrømmer", "ulest innhold", "innhold jeg startet" og "søk".
Under "all aktivitet" vil da alt som har blitt postet havne kronologisk. Og da vil det nødvendigvis bli mange fra samme tråd dersom flere har skrevet i tråden kjapt etter hverandre.

Den "feeden" eller hva man skal kalle det, der tråd med aktivitet sist popper opp øverst i en liste, er på framsiden til venstre (eller øverst om du bruker mobil). Er kanskje den du savner?

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke støtte for tapatalk, forumets brukergrensesnitt registrerer om du bruker en mobil enhet og tilpasser seg. Tapatalk er dritt å vedlikeholde, det er stadig bugs som roter med forumdatabase og andre ting, så det vil ikke bli lagt inn støtte for det.

Link to comment
Share on other sites

Under "ulest innhold" kan man justere parametre, men innstillingene holder ikke fra gang til gang. Jeg må manuelt gå inn og velge "emner" og "emnetittel tar meg til første uleste" hver gang. Hadde gjort forumbruken 2% bedre om disse holdt seg slik jeg vil ha det.

Link to comment
Share on other sites

@slemmo Kva er grunnen til at dei gamle linkene ikkje er satt til 301 redirect? (I.e. dei gamle linkene fungerer, og sender bruker til den nye linken.)

Usikker på korleis dykk har gjort importen, men er den har beholdt gamle id nummer (som er normalt når man flytter forum) så kan eg hjelpe med å sette opp ein plugin som gjør dette.

Link to comment
Share on other sites

Tja, noe av grunnen er at todolista fortsatt er kjempelang, er klar over problemstillingen, men har ikke fått sett på det enda. Vi driver og styrer med noe redirectting ift til gamle gallerilinker, men er ikke jeg som holder på med den biten......skal sjekke det opp. Du tenker på en IP Boardplugin rett og slett som håndterer det?

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, slemmo skrev:

Du tenker på en IP Boardplugin rett og slett som håndterer det?

Ja, er normalt den mest effektive måten å gjør det på om direkte mod rewrite kommandoer ikkje fungerer (om det er muligt eller ikkje, kommer an på korleis importen er gjort).

Trenger dykk hjelp med den delen, bare gje beskjed.

 

Link to comment
Share on other sites

På 27.2.2017 den 16.02, bbdg skrev:

Må man åpne en og en melding i en "samtale", eller er det mulig å åpne hele "samtalen" ?

 

På 28.2.2017 den 16.40, bbdg skrev:

Ingen som vet?

Kan ikke se å ha mottatt............svar.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...