Jump to content

Har noen erfaringer med Vortex?


Fisk42

Recommended Posts

Hei. skal snart til og kjøpe meg min første rifle. og derfor på hvilken optikk jeg skal velge?

Synest vortex virker som man får mye sikte for pengene, og lurer derfor på om noen har erfaringer med disse generelt.

 

vet at swarovski og zeiss kikkerter er relativt trygge valg men syns di stiger fort i pris.

 

noen som har erfaringer med for eksempel Vortex Diamondback HP 3-12x42 Dead-Hold BDC Reticle.

Link to comment
Share on other sites

jeg har hatt viper pst noen år. det er ikke noen zeiss eller swarovski, men til under halve prisen, så synes jeg uansett det blir helt feil å sammenligne med disse. man får stort sett det man betaler for.

For prisen man betaler, så synes jeg ihvertfall viper pst er veldig bra. nå kommer de også i en ny versjon.

Link to comment
Share on other sites

Dumt spørsmål om dette med at det ikke er det samme som Zeiss, Swarovski, S&B, Kahles und so weiter. Hva er det som trekker ned ift. de nevnte premiummerkene? Jeg selger en Zeiss 2-8x42 for å mest sannsynlig gå over til en HS-T 4-16x44 MRAD. Er det slik at man får merkbart dårligere lysgjennomgang, mindre synsfelt, mer følsom for øyeplassering, what?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den optiske kvaliteten på diamodbacken er bra nok.Har jakta storvilt i 35 år uten high-end produkter.

Den dyreste kikkerten jeg har nå er en 3-15 Conquest og vortexen er en mye bedre allround jakt kikkert

For ordens skyld så jakter jeg ikke i mørket da er en dyr europeer sikkert bedre

Link to comment
Share on other sites

Er heller ikke så kresen på jaktoptikk til bruk på dagtid, men på konkurransebørsene mine sitter det Zeiss. På jaktriflene har jeg hatt alt mulig av midrangeoptikk som har vært mer enn bra nok til jakt, jaktfeltskyting o.l.

Har tesstet noen av de billige Vortexene også, de er helt topp til jakt o.l.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Diamondback 4-16x44. Som en over sa det, mye funksjon for pengene, men ang optikken så er det ikke veldig bra.

Jeg hadde den ute av skapet i går og sammenlignet med en annen billig kikkert som jeg har, Redfield Revolution 3-9x40 til kr 2990, og sistnevnte fremstår som klart bedre ved en direkte sammenligning. Klarere optikk, bedre synsfelt, lettere øyeplassering.

Begge står på salong geværer. Og jeg skulle valgt en av dem for bruk på storviltjaktrifla hadde jeg ikke vært i tvil om at det hadde blitt Redfielden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...