Jump to content

Ulveangrep på mennesker


Bergara-Man

Recommended Posts

8 minutter siden, grevlingen1 skrev:

Videre er dette ett tett "befolket turområde", barnehager/skoler med lavo, skoleklasser/barnehager på tur...en rekke løse  hunder i og utenfor båndtvangstid osv og det har vært null, ingen skade/angrep på folk og så vidt jeg husker er det bare to hunder bekreftet drept av ulv fra 1990- april 2017 i Enebakk/ Ski / Østmarka .

Jeg ser ikke helt hvorfor det er relevant å sammenligne et gjennomdomestisert dyr med dets ville slektning. En ulv er ikke preget på hundeeier som flokkleder, og den er heller ikke avlet opp gjennom årtusener (sic) for å holde seg nær mennesker der den faktisk kan gjøre nytte for seg, uten samtidig å angripe disse. Jeg vil bli meget overrasket dersom det viser seg at ulven i Norge har samme oppdragelse som hunder...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, grevlingen1 skrev:

Hvis "folk" slutter med å bruke skogen pga ulv (slik den er idag) så er dette ett sykelig problem som de får ta med fastlegen/DPS.  

 

Dette er en type utsagn som er vanskelig å ta på alvor. Jeg vil på generelt grunnlag si at det som regel ikke er klokt å sykeliggjøre/mentalforklare de som mener noe annet enn en selv, dersom man ønsker å bli tatt seriøst.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, Geco5 skrev:

Tja.... den første bestand der (les revir), ble for FÅ år siden avlivet (men først  etter mye press), da det ble konstandtert at det var utsatte bastarder/hybrider. Og en av dem for kjøpte og fraktet dem inn i Norge, er i dag annsatt som "informasjons sjef" i Miljødepartemanget! :( Hun har til og med innrrømmet forholdet, men er ikke straffet! Hun er belønnet med en godt betalt jobb i departementet! :( Og det, for å ha begått ulovlig miljøkriminalitete!

Dette er TØV.

Det ble konstatert kryssning hund  og ulv i "mossereviret" 1999/2000 disse ble raskt avlivet av Miljøverndepartementet.

Karin Westrheim, i dag informasjonsrådgiver i Miljøverndepartementet ble etterforsket og saken henlagt som "intet straffbart forhold" da det bla  ikke var innkrysset  ulv i hundene Karin Westrheim importerte.

Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, grevlingen1 skrev:

Karin Westrheim, i dag informasjonsrådgiver i Miljøverndepartementet ble etterforsket og saken henlagt som "intet straffbart forhold" da det bla  ikke var innkrysset  ulv i hundene Karin Westrheim importerte.

Jeg vet ikke hvor miljøxxxxx utplasserte hybridene. :( Men svensken som oppdrettet disse, har fortalt både om oppdrettet og salgene til xxxxxx. Og han har fått dom, for forholdet i Sverige. At politiet henlegger saken, er ganske undelig. Men de benyttet "Mafiaparagrafen" oven for jegerene, som  felte utsatt oppdrettsulv! Det er tydeligvis forsjelll på Jørgen hattemaker og kong Salamon.

Utsatt oppdrettsulv, har vi ikke behov for!

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, grevlingen1 skrev:

Ser man på faren som evt løse hunder utsettes for i Enebakk/Ski/Østmarka kommer faren for å bli tatt av ulv svær langt ned på lista..

Det rives jakthunder lenger nord på Östlandet og her i Telemark....det er et problem...ikke minst for grunneiere som pröver å gjöre seg noen kroner på jakta..

Som kjent har vi hatt et "ulveopprör" lenger nord....for de som ikke velger å lukke öya for det..

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...