Jump to content

Lyddemper toleranser?


blaff

Recommended Posts

Har erfaring med at overlydssmellen fra en .22LR ikke blir redusert dersom det er referansepunkter i fluktbanen. I mitt tilfelle kom effekten først ved skyting i åpent lende. Den forsvant helt ved skudd rett opp - men det var en nokså meningsløs aktivitet rent bortsett fra å stadfeste at demperen virket upåklagelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville dobbelsjekket det med farten som Erlend er inne på. En 22 med lyddemper som skyter subsonisk lager mindre lyd enn et luftgevær etter min erfaring (ihvertfall fjærdrevne) . Men går det over lydhastigheten så kan det være at du ikke synes forskjellen er så stor.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Svarer nå i rekke følge. Skjøt 10 skudd over chrono av vær type ammo. Har testet cci std(denne lå konsist under 320 noen helt nede på 297 faktisk) eley subsonic 42grs. Rws rifle match. Og cci subsonic. Rws gikk mellom 327 og 330 så den ga overlyds smell. Så har prøvd det jeg har for hånden men skal kjøpe det jeg kommer over av sub skal også kjøpe en chrono til for å sjekke. Kydex det er samme erfaring jeg har med tidligere dempere det er også derfor jeg ikke er helt fornøyd med denne og skal derfor prøve å prokuere/kjøpe en av vær demper fra alle merker levert med 1/2x20 unf bare fordi jeg har lyst til å teste

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med produsent, Og hørtes ut som lyddemper på salong er ment for pistol og all 22lr ammo skutt i rifle er overlydsfart. Derfor kronografering. Har ikke tilgang på profft DB målings utstyr så bruker øret(hadde jeg hatt ville jeg målt)

Link to comment
Share on other sites

Med min CZ455 med vanlig lengde (50~ cm) og vanlig demper (tror det er den a-tec'en) kunne jeg ligge på 100 meter og høre "klikk-klask" fra hhv. tennåla og pappen. Mener at dette var TopShit, er iallefall ganske sikker på at det ikke var spesifisert som subsonic-ammo. Ammo som er spesifisert som subsonic skal vel uansett være stille i slike tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har snakket med produsent, Og hørtes ut som lyddemper på salong er ment for pistol og all 22lr ammo skutt i rifle er overlydsfart. Derfor kronografering. Har ikke tilgang på profft DB målings utstyr så bruker øret(hadde jeg hatt ville jeg målt)

Nja, når min 10/22 Takedown brukes med CCI Standard og Topshot, har jeg hittil aldri fått overlydsfart og lyd. Men litt rakling under veksling hører jo med, ble merkbart mindre med tougherbuffer dog.

Står Atec rimfire på den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...