Jump to content

Demper 17.Rem


358 Win

Recommended Posts

Har i dag en A-teck 87 Hertz 223 på en 204 Ruger med 60 cm pipe. Skal etterhvert pipe denne om til 17 Rem og vil ha en demper som gjør den nærmest rekylfri. Ikke må den være for tung heller for skal skyte i jegerklassen i jaktfelt. Den bør ikke veie noe særlig over 350 gram. Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det er jo en 17 rem. så nær rekylfri uten demper syns jeg . klart den blir enda roligere med demper . Den 22-demperen (bruker det selv) du har funker jo bra den . Finnes en tilpasset også men pass på så du ikke kjøper den som er tilpasset 17 HMR den tåler ikke denne kruttmengden . En venn av meg forsøkte det og det gikk dårlig .

Link to comment
Share on other sites

Som Shooter 2 sier så er 17 Rem tilnærmet rekylfri, særlig i rifle med tungt løp. Derimot smeller ganske heftig. Har kortet ned løpet mitt fra 60-51cms for å gjøre det mere hendig i glugga. Har en Hausken 17 kal SD 228 på min. Den er tyngre enn 300 gram.

Hvorfor 17 Rem når du har 204 Ruger? Bruksområdet er omtrent likt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor 17 Rem ? Tja si det. Har skutt ca 2000 skudd i 204 pipa . Det var det jeg hadde håpet å få utav den men etter inspeksjon med borescope ser det ut som den holder det dobbelte hvis den holder presisjonen da. Har alltid pusset grundig etter hvert 30-50 skudd.

Men når jeg må bytte pipe har jeg lyst på 17 Rem. Nedgang fra 32 gr til 20 gr kule samt 3-4 grain mindre krutt ser jeg for meg må gi mindre rekyl selv om den et nærmest fraværende hvis man sammenligner med 6.5 eller 308

Jeg er simpelthen skuddredd. Derfor 17 Rem og fordi jeg har lyst

Link to comment
Share on other sites

bruker Hausken JD 184 til 17 Hornet og den er jeg veldig fornøyd med, men hylsene mine har 11,1 gr krutt så kanskje ikke like store påkjenninger som det man får med 17 rem (men hvis jeg ikke husker feil så sa de på Hausken at det var denne det gikk i på alle 17 kaliberne (Rem, Fireball, Hornet)

 

Veier rundt 270 gram hvis jeg husker riktig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...