Jump to content

Icom BC 160 hjelp


telejeger

Recommended Posts

Hjelp! En jaktkompis har en Icom BC 160 jaktradio, og i displayet står det bare følgende "N IP 670". Uansett tastetrykking kommer dette tilbake. Han har selvsagt ikke bevart noen bruksanvisning. Noen som vet hvordan display skal få et normalt utseende igjen? Evt har link til en nordisk bruksanvisning?

Har funnet ut at radioen kan sende signal til andre, og man hører hva som sies, men motsatt vei skjer det ingen ting. Trykker man på taleknappen, slår den ikke inn på annen radio. Det blinker en liten L i displayet.

Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha. Jeg fant manual, først på engelsk, deretter på svensk. Det viste seg at eieren av jaktradioen ved å trykke rundt omkring nærmest i vilska, hadde lagt inn pilottoner på alle kanaler, og dermed kan man ikke kommunisere med de som ikke har programmert akkurat samme pilottone. Icom kan man jo programmere til hvilken tone man vil, nesten.

Jeg gikk inn og nullstilte tonene på alle kanaler, og dermed var problemet løst. Har aldri hatt Icom selv, så jeg var litt grønn. Men igjen, takk for hjelpen :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...