Jump to content

Montere Zeiss 6x24x72 på M03?


Jonas.L

Recommended Posts

Da har det seg slik at jeg vurderer en 6x24x72 på min M03, men vet noen om

jeg får nok høyde til dette med orginale ringer i 34mm samt spacere (originale skiver) for forhøyelse av ringene?

Det ser ut som at jeg har ca. 8mm når det sitter på en 5x30x50 Swaro med org. ringer på std. skinne?

Hadde vært supert om noen kunne ment noe om dette, da jeg ikke finner høyden på spacere noe sted(selv ikke på Mauser sin side)

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Blir kun til bø-jakt dette og jeg har et 9,3 oppsett til tetta og bæring;)

Recknagel ringer passer, men jeg har ikke sjekket om det er høyt nok.

(noen bruker dette for å få lavere montering enn de Orginale ringene)

 

Har sett den på finn.no så derfor lurte på løsning.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en slik. Originale ringer og skinne, med mellomstykker jeg mener var originale.

Har solgt den kikkerten igjen. Ble altfor digert og topp-tungt. Ødela balansen i ei ellers fantastisk børse. Syntes og at 6x som minste forstørrelse blir for mye. Plutselig kommer dyret nærere enn du tror :)

Kjøpte istedet en Zeiss HT 3-12x56. Perfekt balanse.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt, men TS skriver han har annet oppsett til andre formål enn bøjakt I dårlig lys, så det det besvarer ikke hans spørsmål.

Når vi likevel er off topic. Har x72en selv. Enn så lenge det beste man kan bruke (av vanlig optikk) I dårlig lys så vidt jeg vet. At dette ikke er noe "do all" sikte og at det blir stort og topptungt klarer de fleste å regne ut før de går til anskaffelse av det. Ulempen oppveies av optisk fordel når det virkelig er behov for det. Snapper selvsagt på et mindre sikte når behovet ikke er der.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Trenger høy forstørrelse med mye lys gjennomgang når det blir litt hold.

Hadde en Zeiss 6x24x56 som manglet det siste lille så derfor vurderes "Big Daddy Zeiss"

Mulig dette er teoretisk etc.etc, men jeg vil prøve :wink:

Har muligens hatt alle premium kikkerter de siste årene men denne har jeg ikke hatt.

vedr. vekt har dette ingen betydning, kunne like godt hatt en TRG for den saks skyld, men jeg storkoser meg med M03 i disse dager.

Har også KKC til denne rifla.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...