Jump to content

Rekylklubben: for oss med 375 H&H og oppover.


Fury

Recommended Posts

Spennende. Jeg har en CZ 550. Den spiser i alle fall alt av ferdigammo uten nevneverdig treffpunktendring. Det har imponert meg så langt. Så får vi se hvordan den liker hjemmelading... Bør vel kjøpe en kronograf etter hvert også?

Link to comment
Share on other sites

Er jo alltids kjekt med en kronograf for å regne på kulebane synes jeg vertfall..

 

har inntrykk av at grovere kaliber har mer likt treffpunkt på 100m end de mindre, om det er noe i vise tilfeller eller om det faktisk stemmer skal jeg ikke uttale meg noe om..   

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kommer snart bilde av leke-børsa - den er inne til fluting nå, tror det blir god knall :-)

 

R8 i en Raven Arms karbonstokk, 40cm flutet Walter løp i 510 Førland. Nå står det på en kjedelig Hausken magnum demper mens jeg venter på at One Norsman eller TE-titan skal lage meg en 50 cal demper (siden A-tec ikke lager slikt i karbon)...

Jeg skal ha på en Javelin pro hunter bipod i karbon som matcher karbonreima fra Blaser og da skal komplett børse ligge rundt 3kg uten ammo om jeg bruker Aimpoint micro eller ca 3,5kg med en Zeiss V6.

Jeg skal skyte 887gr LFN .513 blykuler i sub, så hører egentlig ikke hjemme i rekylklubben, men siden 510 Førland er basert på 338lm hylser så KAN jeg jo gasse på nok til at børsa hører hjemme her :)

Med 27gr N110 ligger jeg rundt 320ms og kulefall fra 100 til 400m er på 7 meter, men drar gjennom 1.2m vannkanner uten problem på 100m. 

Ei 4-hulls kuletang fra NOE bruker 25 kilo bly i timen - det er noe annet enn å støpe 105gr SWC til 357Mag... Ei formiddagsøkt på noen timer i går raserte blylageret :-)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...