Jump to content

Swarovski 1-6 /1.7-10


cita

Recommended Posts

Vurderer om jeg skal unne meg en ny kikkert til drillingen som jeg bruker for det meste til hare og rådyrjakt med hund

og noe drivjakt på jordene,skumringsjakt bruker jeg som regel rifla.Swarovski z6 virker jo fint men hvem av de??

1-6 eller 1.7-10 ikke lett :oops: ,og med eller uten lys??? :oops:

blir jo noe mere klumpete med lys eller om det bare ser sånn ut.

Også har jeg era sving på den nå med 1-4 kikkert i ,og vil egentlig ikke ha sikte noe høyere enn det men det kan jo passe med 42?? har ikke sjekket enda.

Noen erfaringer med disse folkens??

Link to comment
Share on other sites

Vurderer om jeg skal unne meg en ny kikkert til drillingen som jeg bruker for det meste til hare og rådyrjakt med hund

og noe drivjakt på jordene,skumringsjakt bruker jeg som regel rifla.Swarovski z6 virker jo fint men hvem av de??

1-6 eller 1.7-10 ikke lett :oops: ,og med eller uten lys??? :oops:

blir jo noe mere klumpete med lys eller om det bare ser sånn ut.

Også har jeg era sving på den nå med 1-4 kikkert i ,og vil egentlig ikke ha sikte noe høyere enn det men det kan jo passe med 42?? har ikke sjekket enda.

Noen erfaringer med disse folkens??

 

Bruker Swaro Z6 1-6 på drillingen min , en kanon kikkert med vanvittig synsfelt. Kan uten problem skyte med kikkert på hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Har 2-12*50 med lys på drillingen min. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Vil anbefale å legge i noen lapper ekstra å få med lys når du først skal svi av så mye penger. Greit å ha lyset til kjappe fluktskudd. Viss det ikke var for at jeg hadde 2-12*èn fra før når jeg kjøpte drillingen så hadde det nok blitt 1,7-10* på meg også. Begge er uansett meget allsidige og kan brukes til all slags jakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Z6 passer på drillinger i det hele tatt. okularet er alt for stort, slik at det ser klumpete ut. Pene drillinger fortjener pene kikkertsikter.

 

Hvis du allerede har en 1-4x kikkert i svingmontasje, hvorfor kjøper du ikke heller et kikkertsikte til, f.eks 2.5-10, slik at du kan veksle mellom disse to, avhengig av bruksområdet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Z6 passer på drillinger i det hele tatt. okularet er alt for stort, slik at det ser klumpete ut. Pene drillinger fortjener pene kikkertsikter.

 

Hvis du allerede har en 1-4x kikkert i svingmontasje, hvorfor kjøper du ikke heller et kikkertsikte til, f.eks 2.5-10, slik at du kan veksle mellom disse to, avhengig av bruksområdet.

 

 

Prøver å finne ett sikte som er mest allaround,også bare ha med ett siktemiddel på jakta hadde vert fint.

Enig med deg at det blir lite fint med et sånt sikte på toppen,men får heller ta det av når jeg sitter å ser på`n :P

Også er det vel ingen sikter som har den synsvidden som z6,-1,7`n har vel like god synsvidde som litt eldre 1-4 har??

Link to comment
Share on other sites

Prøver å finne ett sikte som er mest allaround,også bare ha med ett siktemiddel på jakta hadde vert fint.

 

En fordel med å ha to innskutte kikkertsikter er jo at du har ett i reserve, hvis man ødelegger det ene. Du trenger jo ikke bære med deg begge på alle jaktturene heller. Hva slags 1-4 kikkertsikte har du fra før?

 

Hadde jeg måtte velge mellom de to du nevner hadde jeg valgt 1-6x24.

Link to comment
Share on other sites

Prøver å finne ett sikte som er mest allaround,også bare ha med ett siktemiddel på jakta hadde vert fint.

 

En fordel med å ha to innskutte kikkertsikter er jo at du har ett i reserve, hvis man ødelegger det ene. Du trenger jo ikke bære med deg begge på alle jaktturene heller. Hva slags 1-4 kikkertsikte har du fra før?

 

Hadde jeg måtte velge mellom de to du nevner hadde jeg valgt 1-6x24.

 

Har meopta 1-4 k-dot :P , fint sikte men kunne tenkt meg et sikte til med større forstørring og litt mindre "kryss".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...