Jump to content

Erfaringer med billig sikter.


freezingduck

Recommended Posts

Har i dag en PMII 5-25x56, 3-20x50, 3-12x50

2 stk NXS 5.5-22x56

Vortex viper PST

 

Da jeg har flere rifler enn jeg har vett og kikkertsikter, leter jeg etter et sikte jeg kan sette på en Remington 700 i et AICS chassis som jeg har som reserve x4 rifle til langhold.

 

Jeg tenker at siden den blir så skjeldent brukt, så vil jeg ikke bruke 20.000 på optikk på den.

 

Jeg har derfor sett på dette https://vertebrae.no/optics/athlon-argo ... nated.html

 

Er det noen som har noe erfaring med det og hvordan det er i forhold til fks PST?

Link to comment
Share on other sites

Tipper den ikke er helt på høyde med PST i og med at den koster halvparten. Men jeg tror den duger ganske bra allikevel. Jeg ser på den ene Ruger Precision Rifle siden jeg er innom på Facebook at det er flere der som liker siktet og anbefaler det. Jeg har ikke erfaring selv, men kunne godt funnet på å kjøpt et til en reserverifle nr. 4.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har en sightron s3 6-24x50 men den er sfp, men det er vel samme glass etc.

Min er stabil på klikkene og optikken er etter min erfaring jevn med Vortex pst 6-24. Den er kjapp og nullstille med bare en torx på toppen/siden, og den er lett å få riktig øyeplassering i. Skulle jeg klage på noe er det at den jeg har ikke er superrask å stille paralaksen med da rattet for dette er litt følsomt. 

Den jeg har kommer ikke med lys, og jeg tror de er endel dyrere med lys. Kjøpte min brukt for 5000.-

Edited by pererik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...