Jump to content

Stock 3 vs stock 3 extra (red/Black)


BlackHillsRoy

Recommended Posts

Hei

 

Sitter å vurderer 9mm pistoler opp og ned......

 

Var lenge fast bestemt på å kjøpe plastikk pang. Gikk så langt at jeg reserverte en Q5.

NB: vær helt sikker før du legger inn håndpenger på et våpen i butikk..... du får dem ikke i gjenn hvis du ombestemmer deg.... dyr lærdom.

Jeg får lov å kjøpe ett annet våpen ......

 

Så nå vurderes sfp9 mot Glock (ca samme pris). Skal heldigvis få lov til å låne en sfp9 ett par dagers jeg kan danne meg ett godt bilde av den.

 

Har også begynt å se på stock 3.

Dennne er jo nesten dobbelt så dyr, men jeg skal seriøst vurdere den.

Hva er forskjellen på vanlig og extra versjonen. Er extra verd 2000 mere???

Link to comment
Share on other sites

så vidt jeg kan se her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=4521

 

Så er Extra: "Samme pistol som 4335 (STOCK III SF) men med skjefteplater i nettskjært aluminium, fiberoptisk korn og rubber pad på magasinene." Så da er det bare å finne ut om dette er noe du vil ha og om det eventuelt er noe du kan sette på selv til en billigere penge :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en tilsvarende priset utgave da jeg kjøpte min. Tenkte først å kjøpe den billigste Stock3, men innså at dette er noe jeg skal ha lenge, så jeg valgte å kjøpe Stock 3 Special, som etter min mening så stiligere ut, og som hadde skjefteplater som passet de relativt små hendene mine bedre.

Våpenet i seg selv er det samme. Så ikke noe forskjell på avtrekk eller pipe eller noe, såvidt jeg har forstått.

 

Special kommer med aluminiums bumper pad på magasinene. Disse ga inntrykk av å være mer holdbare enn gummiklossene, men jeg tipper det ikke er noe problem i praksis. Har vel å merke ikke brukt gummibumperne selv. Kun alubumperne.

 

Jeg valgte å sette på frontsikte med fiber etterhvert. Så den eneste forskjellen er fargen, magasinbumperne på de to medfølgende magasinene, og grepsplatene.

 

Kjøp det du synes ser best ut. Dette er ikke som et par sokker. Du kan ikke bare kjøpe en ny pistol nårsomhelst, så spar deg selv for litt irritasjon og kjøp den du selv tror du kommer til å være fornøyd med på lang sikt. Prisforskjellen glemmer du etterhvert. Pistolen blir værende.

Jeg spanderte på litt ekstra på jåleri fordi jeg ikke ville utsette meg for faren for å kunne angre i etterkant.

 

Når det er sagt er jeg veldig godt fornøyd med både pistolen i seg selv, og det at jeg valgte den litt dyrere modellen som jeg selv syntes så fin ut. Har hatt den i to år og har skutt rundt 10.000 skudd. Oppfører seg fremdeles suverent. Måtte bare rense området rundt tennstiften etter rundt 7000 skudd, for da smalt det ikke hver gang jeg trakk av. Etter rens gikk den som ei kule igjen.

 

Synes Tanfoen har et godt avtrekk og at den oppfører seg veldig forutsigbart og fint under raske skuddserier.

Den er relativt tung og svært stabil og fin. Justerbart sikte er også et pluss, siden jeg liker å kunne treffe på langt hold også, og alle Tanfoene kommer standard med dette.

 

Er godt fornøyd med å ha valgt denne som min første pistol.

 

Skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg nok vurdert den opp mot CZ Shadow 2 som også virker som et godt valg innen samme kategori. Disse blir vel å merke veldig like, så det er bare snakk om detaljer som skiller de to.

Shadow 2 kan vel å merke være vrien å få tak i for tiden. Er ikke mange som har disse inne.

Link to comment
Share on other sites

Sitter å vurderer 9mm pistoler opp og ned.

 

Jeg har en rekke pistoler, herunder HK USP, Browning High-Power, Walter PPQ (22 & 9mm) og HK SFP9 SF SD, sistnevnte er en av mine favoritter. Skyter gode samlinger helt ut mot 50 meter. Er virkelig fornøyd med SFP9, PPQ ligger tett oppunder fulgt av USP. :) Viktig å anmerke at jeg kun er en hobbyskytter og langt fra noen "marks man" :) SFP9 har et meget godt grep og rekyl som passer meg bra. PPQ er også et meget bra våpen som kanskje har bedre sikter enn SFP9, men totalt sett så er SFP9 i front (dette er selvfølgelig svært subjektivt) :)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Takk for alle svar.

 

Jeg har hørt mye dårlig om H&K. Spesielt i den lokale våpen butikken.

Her er noen av argumentene de bruker.

-ting går fort i stykker, har "alltid" flere ødelagte på bakrommet som venter på deler (gjelder spesielt politiets p30 og p30l).

-forferdelig avtrekk (igjenn politiets p30).

-H&K har generelt dårligere kvalitet enn f.eks Walther.

-ingen i politiet kjøper H&K privat.

-ingen fra politiet konkurrerer med H&K produkter (snakker bare om pistoler).

-politiet ønsket seg Glock..... det gjør de fortsatt..

Dere ser tegningen.

 

Samtidig ser jeg at vp9 er gun of the year i USA, det må jo være en grunn til det.

 

Som jeg nevnte i første innlegg har jeg fått låne en sfp9, nå er vakten på jobben ferdig og jeg skal på skytebanen å prøve.....

Link to comment
Share on other sites

Vist er det politifolk som kjøper HK privat, men de pleier som regel å kjøpe den for egentrening i forbindelse med jobb, har som regel ikke ambisjoner om å skyte seg opp i klasse A. Men jeg har skutt dynamiske sammen med en som jobbet i Delta som brukte tjenestevåpenet sitt. Så det finnes vel untak.

 

Jeg taffset litt på en SFP9 rett før jul og den var ganske lik PPQ, men jeg fikk en følelse av at kvaliteten på PPQ var bedre enn SFP9. Men jeg skjønner ikke hvorfor HK på død og liv skal ha den teite magutløseren når de lager VP9 med vanlig utløser med knapp.

Link to comment
Share on other sites

Delta har vel fremdeles Glock. Så de "teller ikke" i denne sammenhengen.

Når det er sagt har jeg skutt dynamisk med noen (ikke mange) fra politiet som bruker kun standard HK tjenestepistol. En av de har uttalt at han ikke ser noe poeng i å kjøpe noe annet privat til konkurransebruk. Han ser ikke ut til å la seg hindre av at politiets P30 er satt opp med kun doubleaction avtrekk som er ekstra tungt (og langt om jeg husker riktig).

Kjøper du P30 privat får du et helt annet avtrekk, med mindre du av en eller annen grunn insisterer på å få politimodellen.

 

Men når det er sagt så florerer det ikke akkurat med HK i dynamisk. Production er å anse som "CZ75 (inkl kloner) og Glock-klassen"

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp Stock 3. Det gjorde jeg og måtte til slutt heve kjøpet. Da ville jeg mye heller ha godt for Cz Shadow, som har bedre avtrekk rett ut av boksen og er enklere og tune fordi delene er mer tilgjengelig. Billigere er den også. Jeg kjøpte akkurat en Sig Sauer P226 LDC og er knall fornøyd med det. (Valget sto mellom den og Shadow)

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp Stock 3. Det gjorde jeg og måtte til slutt heve kjøpet.

OK, du har hatt en Stock 3 som ikke funka som den skulle. Jeg har en Stock 3 som fungerer feilfritt.

Hva sier dette oss egentlig? At halvparten av alle Stock 3 virker bra og den andre halvparten er så full av feil at det ikke kan fikses enkelt?

 

Tror ikke vi skal trekke noen voldsomme statistiske sannheter ut fra de to enkelttilfellene du og jeg representerer.

Link to comment
Share on other sites

:D

Det var nok fordi en eller annen løk av en baneskytter hadde skrudd ut justeringsskruen så langt at den ikke lenger var i kontakt med siktet. Han trodde at skruen ville stoppe før den ramla ut.

Det viste seg å være feil.

 

Kan ikke legge skylda på Tanfo for at den skruen bestemte seg for å stikke av er jeg redd.

 

 

(bakgrunnshistorie: Jeg hadde fått tips om at det var kult å ha høyt frontsikte, så da jeg skulle oppgradere til fiberkorn, så kjøpte jeg et som var ganske mye høyere enn orginalsiktet, og måtte derfor skru opp baksiktet tilsvarende. Det var ikke så lurt, for etter et par hundre skudd hadde det blitt nok vibrasjoner til for at skruen ramla ut. Det viste seg at den knapt nok hadde kontakt med siktet etter at jeg hadde "skrudd meg inn". Så ja, det var 100% min egen feil. Jeg bytta tilbake til standardhøyde etterpå for å si det slik, men godeste aps fikk seg en god latter da han så meg prøve å skyte med et sikte som flagra rundt på sleiden. Sånt unner jeg han selvsagt. Så snart skal jeg prøve å skyte Open. Da får han enda mer å le av.)

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp Stock 3. Det gjorde jeg og måtte til slutt heve kjøpet.

OK, du har hatt en Stock 3 som ikke funka som den skulle. Jeg har en Stock 3 som fungerer feilfritt.

Hva sier dette oss egentlig? At halvparten av alle Stock 3 virker bra og den andre halvparten er så full av feil at det ikke kan fikses enkelt?

 

Tror ikke vi skal trekke noen voldsomme statistiske sannheter ut fra de to enkelttilfellene du og jeg representerer.

 

Han skal da få velge som han vil. Men når det er sagt så ser jeg ikke poenget med å velge Stock 3, når Shadow er bedre ut av esken (du kan mene hva du vil om det, men her har jeg kjent på en god del av begge og Samtlige shadow har lettere og smooth avtrekk. Eneste jeg synes Stock 3 har bedre er selvfølgelig siktene. Samtlige som har kjøpt Stock 3 i pistolklubben har solgt sine av forskjellige grunner, Cz shadow gutta holder på sine. Så er ikke helt uten statistisk grunnlag.

 

Jeg vet det er mange Stock 3 som går godt uten feil, men det må være lov å viderebringe reelle erfaringer når de ikke går godt også :winke1:

 

Etter å ha tafset litt på "alt" endte jeg selv opp med P226 LDC

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...