Jump to content

zeiss terra vs meopta meopro 3-9*42


goosehuntarn

Recommended Posts

Helt klart Meoptaen. Terra er noe kina greier som Zeiss bare har satt navnet sitt på.

 

Går ut i fra det er kikkertsikte og ikke håndkikkert TS vurderer.

Terra kikkertsikter er vel produsert i Japan, mens Terra håndkikkerter er produsert i Kina.

Men om dette gjør at Terra kikkertsiktene får bedre kvalitet, er jo et annet spørsmål.

Sjølv så har jeg ingen erfaring med Terra, men har en Meopro i skapet, og inntrykket er at dette er et sikte som gir veldig god kvalitet i forhold til pris.

Har også en Zeiss Qonquest DL, denne syns jeg er nokså tilsvarende Meopro optisk og m.t.p kvalitetsfølelse.

Zeissen er litt dyrere enn Meoptaen.

Terra er jo billigere enn Conquest DL, så har mistanke om at Meopro er bedre enn Terra, men dette blir fort synsing.

Link to comment
Share on other sites

Synd prisen på conquest HD 5 har gått opp, hvar jo til 5000 tidligere i høst.

 

Ja jeg vurderte også ett HD5 (3-15) tidligere i høst og torsdagen før jeg reiste iland hadde xxl skrudd opp prisen med 1500.... Har du hørt med MBO? Plutselig har han tilbud :winke1: Jeg fikk godt tlbud på en HD5 5-25 for et par årsiden som jeg har på en 22-250

Link to comment
Share on other sites

Helt klart Meoptaen. Terra er noe kina greier som Zeiss bare har satt navnet sitt på.

 

Har også en Zeiss Qonquest DL, denne syns jeg er nokså tilsvarende Meopro optisk og m.t.p kvalitetsfølelse.

Zeissen er litt dyrere enn Meoptaen.

Terra er jo billigere enn Conquest DL, så har mistanke om at Meopro er bedre enn Terra, men dette blir fort synsing.

 

Conquest DL er arvtakeren til Zeiss classic og det vil overraske meg mye om meopro er "like god". Sammenligna DL med meostar, og vil påstå at disse er jevnbyrdige.

Link to comment
Share on other sites

Denne Meopta Meopro er også "økonomi" serien til Meopta, der de lager veldig god optikk til en fornuftig pris. Meopta Meostar er dyrere og skal være i topp klasse. Men det har skjedd noe med denne Conquest seriene til Zeiss tror jeg?. Virker som de har satset mer på disse siste åra?. Har sett litt i de nyere Conquest kikkertsiktene som har HD i slutten av navnet, å det var heftige saker i forhold til prisen. Har sjøl en nyere Zeiss Conquest HD 8 x 32, og den er ikke langt bak vestentlig dyrere kikkerter optisk sett mener jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Var å så litt på sikter i går å endte opp med zeiss terra 3-9 *42, syns den virka rimelig mye bedre enn den vortex crossfiren jeg hadde fra før + at jeg fikk grei pris. Kunne nok valgt meoptaen men syns ikke det hvar hvert 2000 mer enn terra sånn ved første øyekast ihvertfall. Får bare komme seg ut å teste nå.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har fått brukt den over tid skal du få høre om det er ræl :mrgreen:. Kan ikke si den er ræl ved første øyekast jeg ihvertfall, syns den var klar og fin. Ikke noe topp of The line selvfølgelig men det får man ikke til under 3000 uansett. Ganske mye skarpere en vortex crossfire ihvertfall. Meoptaen er bedre men koster to tusen mer også.

Link to comment
Share on other sites

skal bli spennende å høre erfaringene dine. har selv en terra håndkikkert og må si jeg er veldig fornøyd med den. det handler ikke alltid om hva som er best,men for mange meg selv inkl så handler det om hva som er godt nok til bruken. er selv på let etter et billig kikkert sikte. har sett på terra,luktet litt på norway,lest om visionking fra ebuy,men terrapriser er jo fristende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Da har terraen 3-9*42 stått på 17hmren min i 2 sesonger . Har jaktet og skutt en del gås med det , og også felt en del kråker . Min konklusjon er at dette er et helt greit å bra sikte men det kom til kort når jeg skulle jakte rev på åte. Til det er det lite egnet etter min erfaring. Det er min erfarng nå etter 2 sesongers bruk. Angrer lit på at jeg ikke gikk for meopron da jeg tror den ville klart seg på åtejakt på rev.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...