Jump to content

Recommended Posts

16 timer siden, smaug skrev:

Original plaststokk er jævla dårlig og kun egnet til å skyte med langarm. Tofot er bare å glemme.

Dette gjør meg litt betenkt. Jeg skyter MYE med tofot. Er det lov å håpe på du bare er kresen?

Takk for tilbakemeldinger begge to. Kom gjerne med mer info og bilder👍🏻

Tja, jeg kjøper ikke en sånn børse for å bare klare 30-40mm samlinger helt vilkårlig. Problemet er jo at det endrer seg veldig utfra hvordan du belaster tofoten, hvordan du ligger, underlaget og alt det der. Jeg tok en elektrisk fil og gikk amokk i løpskanalen men den er av bøtteplastkvalitet og veldig myk. Kan sikkert forbedres med epoxy eller bare kjøpe en Boyd stokk så får du en mye bedre børse for en liten slant klingende mynt. Må jo ikke kjøpe chassis til 10K som jeg gjorde. Planen min var alltid å kjøpe chassis til den men ikke nødvendigvis med en gang, men når plaststokken var så dårlig var det bare å trykke "kjøp".

Skjønner. Mulig det alt er sagt her, men vet du vekt på originalstokk? Ønsker å beholde vekten

Da har jeg fått skutt litt med min howa mini grendel.

Jeg fyrer jevnt over med scenar 123grs og A-max 123grs i lapua hylser med 25grs N133 bakom.  Med dette klarer jeg å samle på lappen. Har kronografert og kommer på. En hastighet på scenarn på rundt 725ms og litt mindre på A-maxen. 

Fikk god presisjon med 139grs scenar også med samme krutt mengde. 

Ellers så har jeg fått på en at-one stokk. 

Outerimpact 20moa skinne.

på toppen sitter en sig sauer tango 4. 4-16-44 i leupold QD ringer.

demper er Sonic35 

Skal få bestilt nytt underbeslag men eg lure litt på om eg skal gå for cdi så man kan bruke aics magasiner. 

20191110_145105.jpg

20191110_145038.jpg

20191110_145004.jpg

Edited by B2 Hansen

Har du også problemer med at kamringen på 6,5 grendel (antar det er dette du har basert på oppgitt kulevekt, selv om det ikke konkret er spesifisert i posten) er løs og at hylsene blir deformert? Har sett andre klage på dette.

Ja. Jeg sliter alltid med siste patronen. Da må magasinet ut og patronen på. Skyves tilbake, da går den fint.

Har merket et hakk i enkelte hylser helt i åpningen på 1/4 del av åpningen. Men ellers er hylsen fine. Har x antall ladinger på lapua hylsene og de holder fasongen godt enda og lite/ingen trimming trengs. 

Tusen takk for informasjonen, selv om det egentlig ikke hørtes så bra ut så fremstår det likevel som at det går greit å leve med de problemene du nevner? Godt å høre at skaden på hylsene ikke er verre.

Som alt annet er det nok snakk om toleranser og kvaliteten på brosjene de bruker under produksjon. Min pipe var nok ekstra dårlig men alle trenger ikke å være det.

Var ute i dag og fikk testet LW pipa og målte hylser før og etter. Null strekk(jeg trimmer de til 38,52) og ikke noe markant trykkring lengre. Riktignok kaldt(-20'ish) så sikkert enda lavere trykk enn ellers men det er håp.

Har bare helpresset alle hylsene skutt en eller to ganger i Howa pipa og det ser bra ut. Skal bestille ny batch hylser etter hvert og lade det lille jeg klarer.

Får forhåpentligvis en hylsegløder fra Russland etter nyttår engang så da kan jeg gløde grendelhylsene og se om levetiden blir "uendelig".

her er forøvrig dataene jeg har for mine ladinger. fart stemte veldig bra med datene her. (litt lavere hstighet på krono da det er 10-15 blå her. 

A-Max grendel.png

scenar 123 grendel.png

Du har kort patronlengde for en såpass tung kule til grendel å være.

Blitt veldig glad i GRT sjøl. Eneste den ikke kan beregne(som jeg har funnet ut) er sub ladninger, ellers er den gull.

ja jeg har tro på GRT :) jeg følger som regel lengden fra ladebøkene VV og Hornady.  men lengdene der er vel veldig "mil specet" mtp at det er en AR patron. 

hvilken lengde bruker dere i howaen deres ? 

På de tyngre kulene som 120 og 123 grain bruker jeg så lang som jeg kan, 59mm.

• Like 1

Fått testet 100 grain Nosler Ballistic tip i helgen. Fantastisk presisjon. Bilde er med CFE223 men N130 samlet enda bedre men var for heit selv i kulda. Snart tom for N130 så ville ikke bruke mer tid på N130 i denne omgangen.

123gr SMK får jeg ikke noe særlig til. Virker å være veldig kilen. 30gr N19 samlet brukbart(ser skyggene av hullene som er klistret over) mens 30,5gr var helt bak mål. N530 og 123SMK får jeg heller ikke til.

1573905068947.jpg.0c94dcfc04f9aef4ce4f77d1a5807b5a.jpg

20191116_125415.jpg.246fe318a32872ba5a33a9ad2388cc77.jpg

• Like 1