Jump to content

Recommended Posts

15 minutter siden, Super XX skrev:

Smaug: Fikk du disse samlingene med originalstokken?

Ikke alt er prøvd i plaststokken. Lengre opp i tråden her kan man vel se når skiftet var. Plaststokken var helt grei sånn sett bortsett fra at den ikke passet mtp kinnstøtte som jeg jukset til med gorilla tape og et liggeunderlag. Får ikke den knallgode liggestillinger og det påvirker nok samlingene noe, særlig over flere skudd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skikkelig underbeslag får man kjøpt og flere blir det vel. Blir ikke levert med god stokk nei, prismessig burde man forvente noe bedre. Jeg vil påstå at plaststokken er såpass dårlig at den er bortimot verdiløs.

AT-One til Boyd ser spennende ut og hvis prisen heller ikke blir gærn hadde det vært en fin stokk å levere børsa i. Til samme pris hadde det smakt fugl.

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, ko-stens skrev:

Hehe. Seks timer tur/retur... Ikke helt i nabolaget, men av og til kan man ta en litt lengre tur og. Kunne fått sendt den, men så tenkte jeg at jeg kunne ta med min gamle far på en tur, og da ble de en svipptur til Åsgårdsstrand like ved Tønsberg og, slik at han kunne få møte en gammel kamerat etter mange år og. Ble visst omtrent halvveis til Kristiansand... Nord-Norge er generelt den fineste delen av landet, synes jeg. Det er bare èn ting som ikke er så artig, og det er avstander! Er vel litt bortskjemt her på indre østlandet! Men naturen her er ikke heeelt den samme... 

 

Rifla di er på vei, men disse helligdagene... Sjekket på Posten.no, og det står "innlevert og videresendt", bare. Håper den fortsetter den gode jobben for deg og da! :-) 

 

Presisjonen på Howaen er jeg litt usikker på, egentlig, for stokken bør nok fikles litt på for å få stabile samlinger. Mye mulig jeg venter til alt av papirer er på plass før jeg skyter med den. Det skal ikke være noe i veien for at alt er i orden, men en vet jo aldri. Kanskje har jeg glemt en detalj. Når alt er i orden, blir det nok litt puss av løpskanal før jeg tar den med på skytebanen. Så får en se om det blir mer bedding etter hvert. Kanskje burde jeg beddet hele løpskanalen for å stive den opp også, men det får en i så fall ta etter hvert. Og så får jeg håpe det ikke blir noe styggeri ut av pussingen! 

 

Blir en tur til XXL i dag for å få tak i ringer til siktet. Skal ha der ifølge nettsiden. Blir ikke fullt så lang tur denne gangen, en drøy kilometer. ;-) 

6 timer tur/retur er jo kanskje ikke akkurat i nabolaget, men det ble sikkert en fin tur😁 Du får ta med howaen nordåver når du får den iorden så kan jeg vise deg min bit av nordnorge.

 

Rifla kommer nok å vi skal nok bli gode venner. Bestilte forøvrig samme demper som du å den ble sendt fra samme butikk som du henta din i igår😁

Har en rem seven med slik gummistokk å den fikk epoxy hele veien fra aktre skjefteskrue til fremre rembøylefeste og ble brukbar av det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hva tenker dere om Howa Mini-Action kontra en Howa Hogue for en rifle i 223? Mini-Actionen er jo nett og i riktig lengde for patronen, men å vurdere etter prisene hos jaktdespoten får man vel langt mer for pengene for Hogue-versjonen med kort kasse?

 

- Hengslet magasin og underbeslag i metall kontra løst magasin og underbeslag i plast

- Langt større utvalg i skjefter og montasjer

- En bedre stokk 

Og alt dette for over 2000 kr rimeligere enn Mini-Actionen

https://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=-6111&prodid=12631

https://www.jaktdepotet.no/rifler/howa/howa-hogue/howa-hogue-varmint-blaanert-svart

 

De eneste reelle ulempene med versjonen med kort kasse er litt mer vekt og en større totallengde..?

Link to comment
Share on other sites

Til de vanlige kalibrene hadde jeg valgt en SA versjon av Howa. Minien er fin den men som nevnt er den litt for dyr og for å være ærlig...dårlig ift det man får mtp stokken, underbeslag, og magasin. Med en enkel og grei glassfiberstokk eller en grei laminatstokk kunne man nok ha forsvart prisen

Link to comment
Share on other sites

Fikk i går Svemko H1.0 short demperen med QM til mini'en min. Måtte selvsagt demontere demperen får å se hvordan den ser ut inni. Er ikke annet å si enn at de Svemko guttene(og jentene hvis det er tilfelle) kan sakene sine. Maskineringen er nyyyyyyydelig. Titanen er helt glatt og fin uten noen skarpe kanter eller grad. QM fungerer helt utmerket så langt jeg har fått prøvd og monteringen gikk helt smertefritt. Har brukt A-tec demper tidligere og QM adapteret gikk på som smør. 10mm umbrako for å stramme den til. Bare fått prøvd 2 skudd på trappa ved huset og smellet virker å være ca som på A-tec Maxim cal30 jeg har brukt tidligere men rekylen er nok litt mindre i den grad det er noe særlig rekyl på en 6.5 grendel. Det finner jeg ut av når været her oppe kan roe seg sånn at jeg kan ta en runde liggende på stål.

 

Det som man må være klar over hvis man er opptatt av sånt, er at når man bruker QM og har en tynn pipe som på mini'en som vel er 16mm i munningen så vil ikke POM ringen som følger med har noe funksjon. QM adapteret er såpass stor i diameter(har ikke målt enda) at når POM ringen går klar av QM, vil hullet være såpass stort at de ikke kommer til å gi noe støtte på pipa hvis uhellet skulle være ute. Jeg har derfor ikke giddet å tilpasse POM ringen og montere den på. Den blir levert umontert og med et lite hull sånn at man kan tilpasse den selv.

 

Selve QM adapteret virker å være meget godt laget med fin finish. Ser jo selvsagt litt rar ut med en sånn klump i munningen men med beskyttelsen satt på(som følger med) er det ikke så ille. Uansett er mini'en min ikke noe fryd for øyet med MDT chassis så jeg bryr meg rett og slett ikke om hvordan det ser ut. Den skal først og fremst være funksjonell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lite liv i tråden her! :-)

 

Selv har jeg vært "livløs" i lengre tid nå. Har faktisk kun vært på skytebanen en eneste gang! Og det er lenge siden. Har rett og slett måttet prioritere jobb og en masteroppgave jeg må levere innen 15. mai, og jeg har fremdeles en god del igjen på den.

 

Skjøt et par og tjue skudd med varierende resultater, så det blir nok litt mer omfattende skyting etter hvert. Har kjøpt inn krutt og kuler og ladet opp 20 skudd, i det minste. Hadde ikke flere hylser tilgjengelig. Vet ikke om jeg gidder kjøpe inn en haug hylser. Lader heller opp når det trengs. Det blir ingen skytebanemaskin, det her. Kruttet jeg valgte er Hodgdon H322, og kulene ble Lapua Scenar 100 grs. Jaktkuler har jeg ikke bestemt meg for ennå, men det blir muligens Hornady SST123. Ser de får en del skryt. 

 

Jeg har i hvert fall pusset løpskanalen og kappet magasinutløseren, så får en se hvordan det blir. Har fått beverkort i Trysil i år også, men det spørs om det blir tid til det! Blir det tid, er det kanskje X-bolten som får være med dit. Den er tross alt godt innskutt. 

 

En ting har jeg i hvert fall lyst å gjøre før det blir skikkelig bruk - få tak i annet og bedre underbeslag. Den stusselige plastgreia som sitter der originalt holder neppe så mange demonteringer/monteringer før det ryker i skruehullene. 

 

Edit: Titter litt rundt etter stokk til rifla. Ser at Brownells faktisk har trestokk. Synd den ikke har nøytral kolbe, da jeg vil ha mulighet for både venstre- og høyreskyting, men jeg måtte bare glise litt av Google-oversettelsen fra engelsk:

 

Engelsk: Have a Howa barreled action that you need to pair up with a stock? Look no further than Brownells Howa Replacement Stocks, which are made from standard-grade American walnut wood to provide a classic look to any rifle. 

 

"Norsk": Har en Howa barreled handlingen du vil pare seg med en aksje? Ser ikke lenger enn Brownells Howa erstatning aksjer, som er laget av standard-grade amerikansk valnøttre å gi klassisk noen rifle. 😂

 

Her er den (finnes også til lettvektsutgaven):

https://www.brownells.no/HOWA-REPLACEMENT-STOCKS-Howa-Stock-Mini-Action-Standard-Profile-American-Walnut-BROWNELLS-Wood-1500-Mini-Monte-Carlo-100032292

 

Ser ganske fin ut, egentlig. 

Edited by ko-stens
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den var fin! Det eneste som egentlig hindrer meg i å kjøpe en Mini i 6,5 grendel er totalkostnadene når man har byttet stokk, underbeslag og magasin.... 

Tro om det finnes en sjanse for at Howa kan komme med en oppgradert Mini-versjon etter hvert?? Kan da ikke bare være vi her inne som er misfornøyd med disse detaljene.. 

Link to comment
Share on other sites

På ‎15‎.‎12‎.‎2016 den 18.32, Sauer 150 skrev:

Stige med 24, 25, 26 grs - hva ?

 

Kan være mine gamle grønne er (enda) dårligere enn vanlig, men klarte ikke se det ?

 

129 ABLR/ 130 Berger AR Hybrid er de jeg har mest troa på selv også.

 

For de som lurer på en Grendel er denne tråden en god plass å begynne

 

Vil der få inn noen i fargen Higlander av denne i 6,5 grendel?

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, gordon setter skrev:

 

Vil der få inn noen i fargen Higlander av denne i 6,5 grendel?

 

Tviler - Europeiske representanten for Howa mente Schou Våpen ville gjøre en bedre jobb med merket enn oss. Howa har fra 1/1-19 blitt importert av dem. 

 

Lagerførte sortimentet av Howa i Norge er nå Hogue i 308/30-06. 

GRS og Bravo på bestilling.

 

Mini tas ikke inn i noen utgave 

 

Prisene har steget med 30-40%. 

Edited by Sauer 150
  • Confused 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, ser det finnes litt å lese etterhvert.

Kunne selvsagt tenkt meg en sånn fordi det er spennende.

Har vært gjennom en god porsjon rifler tiltenkt toppjakt de siste årene. De har vært lange, korte, lette, litt tyngre, mange sære kalibre osv. Til slutt ender jeg alltid opp med å gå tilbake til 6,5x55. Hvorfor? Usikker, men det er kjent, alltid tilgjengelig og fungerer greit.

Så, etter å ha investert i en skikkelig riflesekk har jeg funnet ut at til vinteren blir det Sauer 200STR på toppjakt.

Har testet 7kg kontra 12kg oppakning og merker egentlig ikke noe forskjell på en dagstur. Sekken er gull verdt!

En slapp Rano 9,3 gram skal testes så får vi se om den holder mål.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On ‎3‎/‎29‎/‎2019 at 8:50 PM, smaug said:

Jepp. Flere som har sånt her i Norge.

 

Jeg har søkt mye etter å finne noe god fabrikkammo til 6.5 grendel for toppjakta. Har da sett på helmantel, fabrikkammo. Eneste jeg får tak i er Wolf FMJ og den stinker på presisjon etter min egen erfaring. Blir ikke kjøttet mye ødelagt med 123 SST? Eller skyter du kun mellom øynene? :-) Er jo heller ingen billig treningsammo. Vurderer lading, men det krever ytterligere investeringer og tid...

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, Roshagen skrev:

 

Jeg har søkt mye etter å finne noe god fabrikkammo til 6.5 grendel for toppjakta. Har da sett på helmantel, fabrikkammo. Eneste jeg får tak i er Wolf FMJ og den stinker på presisjon etter min egen erfaring. Blir ikke kjøttet mye ødelagt med 123 SST? Eller skyter du kun mellom øynene? :-) Er jo heller ingen billig treningsammo. Vurderer lading, men det krever ytterligere investeringer og tid...

Skyt i hodet. Går ikke ammo/børse såpass er det bare skrot. Som du selv har oppdaget er det lite utvalg i fabrikkammo til grendel. Hvis du lader selv er det maaaaange gode alternativ. 107grn TMK, 100grn Amax, 85grn HP, 123grn SMK, 120grn BTH osv osv. FMJ gir ikke allverden effekt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da var en Howa Mini i 6.5 Grendel med HB løp kommet i hus. Bestilt inn litt kuler og krutt som man får prøve å få til å gå. Børsa er tenkt til fugl og skal erstatte en x-bolt i 223 som forsåvidt går godt, men vindfølsom ut på de lengre holda. Og litt vel hard mot fugl synes jeg. Og så var det det med noe nytt da....

 

Bestilt inn Lapuahylser, N-530, CCI450, 123 Scenar og 123 a-max. Har fra før liggende CCI-400 og N-140. 

Ser mange bruker Scenar på fugl og var det som var tanken her. Men kan vel tenkes at amax også kan fungere med en litt slapp ladning? (evnt hodeskutt som jo nevnes her 😋

Ser jo veldig bra ut med tanke på hva andre her inne får til med børsa. Noen som har modifisert stokken noe? Vurderte umiddelbart å bedde rifla og stive av forskjeftet. Hva har andre gjort her?  Kan vel tenkes at man går for ny stokk etterhvert, men den tid den glede. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fått N530 til noe særlig. 107TMK går godt, det samme gjør 85HP, 95 V-Max, 100 Lapua FMJ, 120 Nosler BTH og 123 SMK.

Vurderer å gå over til 100 ELD-M som hovedkule. CFE223 er favorittkruttet og N130 er en god nr 2.

Plaststokken er søppel og ikke verdt en kalori imho. En Boyd laminat bør stå høyt på listen. Mini'en er ei bra rifle men jeg synes fortsatt den koster 2-3 tusen for mye mtp hva man får. Hadde den blitt levert med en god plaststokk og godt underbeslag ville prisen vært helt OK. MDT LSS chassis er gull fordi man får topp magasinlås og er kvitt hele problematikken med elendig underbeslag.

Kommer også til å bytte pipe på den siden jeg synes at den ikke er særlig snill med hylsene og samtidig få litt lengre pipe. 

Alt i alt er Howaen en habil 600m børse som jeg er blitt glad i tross alt.

Link to comment
Share on other sites

Smaug, hvilke hastigheter får du med de litt lettere kulene (rundt 100) de kulene du nevner tenkte jeg var litt hard mot fugl(FMJ kan vel være en mulighet, men hører mange sverger til litt ekspansjon)? Kan jo sikkert bare lades slappere selvsagt. En Boyds Pro Varmint står på lista ja 😉 Har ikke helt knekt koden på hvordan man skal få tak i underbeslag i metall, ser det lages over dammen, men får de ikke til å sende hit...enda. Er nå også bestilt inn en Svemko Hunter og 20moa picatinny. Men er stokken så peise dårlig at jeg vil plages med den selv om jeg bredder den og stiver av forskjeftet? 

Edited by MikkelFlom
Link to comment
Share on other sites

På 15.9.2019 den 17.43, MikkelFlom skrev:

Smaug, hvilke hastigheter får du med de litt lettere kulene (rundt 100) de kulene du nevner tenkte jeg var litt hard mot fugl(FMJ kan vel være en mulighet, men hører mange sverger til litt ekspansjon)? Kan jo sikkert bare lades slappere selvsagt. En Boyds Pro Varmint står på lista ja 😉 Har ikke helt knekt koden på hvordan man skal få tak i underbeslag i metall, ser det lages over dammen, men får de ikke til å sende hit...enda. Er nå også bestilt inn en Svemko Hunter og 20moa picatinny. Men er stokken så peise dårlig at jeg vil plages med den selv om jeg bredder den og stiver av forskjeftet? 

Rundt 860-70ms får jeg med de lette kulene men nå er børsa levert til Rafdal. Tykkere LW pipe på 56cm skal på.

Plastikken i plaststokken er såpass bløt og myk at jeg tviler man klarer å få noe festet til den som holder, jaja kanskje med noen skruer her og der men pent blir det ikke.

Problemet med Howaen er elendig stokk sammen men elendig underbeslag og dårlig magasinutløser. Tilsammen utgjør dette at rifle totalt sett er alt for dyr. Pipa er ikke snill med hylsene(derfor jeg får satt på ny pipe) heller. Når man har brukt 15-20K på den blir rifla knallfin. :-)

Link to comment
Share on other sites

hvordan fikk du kjøpt underbeslag ?

har selv fått grendel i hus og dette er noe av det gøyeste jeg har hatt i skapet. lader stort sett n133 scenar 123grs og n140 scenar 139gr. dette gir meg det jeg er ute etter :)

 

jeg lurer på ny stokk. mdt eller AT-One.

AT-one ser fryktelig firkanta ut. noen med førsthånds erfaring ? 

Edited by bjornthans
Link to comment
Share on other sites

På 27.9.2019 den 0.14, bjornthans skrev:

hvordan fikk du kjøpt underbeslag ?

har selv fått grendel i hus og dette er noe av det gøyeste jeg har hatt i skapet. lader stort sett n133 scenar 123grs og n140 scenar 139gr. dette gir meg det jeg er ute etter :)

 

jeg lurer på ny stokk. mdt eller AT-One.

AT-one ser fryktelig firkanta ut. noen med førsthånds erfaring ? 

Bestilte fra Kinneysshootingsupply.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kan forresten være lurt å bedde stokken inn hvis man har MDT LSS chassis. Har alltid lagt merke til at kassa vipper litt i chassiset men klart å bortforklare det for meg selv men doktor Rafdal sa at de må beddes så derfor overlot jeg det til proffer når den likevel skulle få ny pipe.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg synes det men folk har jo forskjellige preferanser. Kanskje kjøper man en mini fordi man vil ha en kort og liten børse men driter i vekta...hva vet jeg? Likte uansett designen og hvordan den ser "sivil" ut men fortsatt er laget for praktisk bruk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oryx klarte ikke å få fingern ut å få norge på lista. så det ble bestilt en at-one thumbhole fra boyds.  

nå sitter jeg å skal bestille en demper til grendeln. 

minst mulig så valget er på sonic35 og MD45.

har brukt en sonic45 max8 som jeg har liggende men vil ha en mindre siden børrsa er nettopp en mini :)   

Edited by bjornthans
Link to comment
Share on other sites

svwmko sin short så jo heilt fantastisk ut.  vil jeg gå på en smell ved å kjøpe en .30 så jeg kan bruke den også på elgbørsa uten at jeg mister for mye demping på grendeln?  var jo 3 gang så dyr som de andre jeg har sett på så kunne vært greit å hatt den til flere kalibre. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det går helt utmerket. Merker liten forskjell på å ha en overdimensjonert demper. Bruker selv min Svemko 30cal Magnum demper på grendelen av og til selv om det er Shorten i 6,5 som hører hjemme på grendelen.

Sonic demperene er helt greie de, har en selv og bruker den nå på elgbørsa under jakta av praktiske årsaker men det er rørleggerarbeid i forhold til Svemko. Når du tar ut titaninnmaten på Svemko skjønner du at "dette koster penger". Hurtigfestet til Svemko er genial og blitt standard på alle mine børser.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått mini'en tilbake fra børsis. Den har fått en 21mm(egentlig 20,8)56cm Lothar Walter pipe. "Billig Howaen" er blitt astronomisk dyr men nå tror jeg at den er helt ferdig moddet. Den veier komplett med tomt magasin 5,2kg så noe lettvekter er det naturligvis ikke lengre men er ikke opptatt av vekt. Da kan jeg heller slanke meg selv noen kg 😕

Nå som jeg kan holde originalpipa og droppe inn tomhylse skjønner jeg jo hvorfor de sprekker så fort. Det er alt for stort spillrom til hylsa. Hylse skutt i OE kammer går bare halvveis inn i LW pipa bokstavelig talt. Skal se hvordan hylsene holder ut nå som jeg har helpresset alle etter at de er blitt skutt i dødskammeret men regner med jeg må bestille en ny batch hylser etter jul når det begynner å bli lyst igjen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da har man hatt rifle i hus noen måneder og fått skutt litt tiur, orre og ryper med den. Kort fortalt gjør minien en mye bedre figur enn min tidligere x-bolt. Den er absolutt ikke like pen og føles som en baikal i forhold men Leverer stabilt gode samlinger og hastigheter på ladningene passer perfekt til mitt bruk på fugl. 

Svemcoen var dritfin! Ble en standard Hunter på meg. 

Nå er det bare å vente på underbeslag og ny stokk så er man superfornøyd. 

IMG_20191028_122309.jpg

IMG_20191028_122316.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Skal kjøpe en mini action selv, primært for de formål du skisserer, men også alt annet småvilt. 
Hva anser du som største fordeler og ulemper med rifla? 
Hvilke ladninger bruker du/går godt i rifla di?

 

* siteringen hengte seg opp. Var svar til Mikkelflom

Edited by Eiha
Link to comment
Share on other sites

Den største fordelen er at det er en liten kompakt kasse som er solid laget. Avtrekket er godt laget og de går ganske bra ut av eska. Jeg vil påstå at børsa er et godt utgangspunkt for framtidig modding slik at man kan ha denne rifle i maaaange år og dille med den.

 

Det negative er at grendel kamringen er veldig løs fra fabrikk og imho på grensen til ubrukelig. Den spiser hylser til frokost men skal man bare skyte fabrikkammo er det jo ikke nøye.

Original plaststokk er jævla dårlig og kun egnet til å skyte med langarm. Tofot er bare å glemme. Underbeslag er kjip og magasinutløser klønete laget.

Børsa er for dyr synes jeg. Den har kostet meg nå rundt 35K og kan vel si at den er blitt knakende god(neida du må ikke bruke så mye for at den skal bli en god jaktbørse men er man på tur så er man på tur osv...).

Ny stokk er et must mener jeg, alt det andre må man bare vurdere.

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Eiha skrev:

Skal kjøpe en mini action selv, primært for de formål du skisserer, men også alt annet småvilt. 
Hva anser du som største fordeler og ulemper med rifla? 
Hvilke ladninger bruker du/går godt i rifla di?

 

* siteringen hengte seg opp. Var svar til Mikkelflom

Største ulempen jeg har sett til nå er magasinutløseren som ved mange anledninger har løst ut magasinet når det absolutt ikke har vært hensikten. Kjedelig når man sniker seg i stilling opp på sekken og magasinet plutselig ligger i dypsnøen. Ligger ny magasinutløser og underbeslag fra Kinneys i postens tollager så det skal bli bra å få utbedret dette. Jeg bruker aldri tofot på jakt, kun anlegg på sekk så for min del funker stokken helt fint, men har stivhet den av og frest ut litt av løpskanalen.

 

Bruker N530, cci450, lapuahylser og 123 Scenar. Husker ikke hvilken node jeg landet på, men lå vel ca på 700ms på den jeg brukte sist. 

 

Største fordel er for min del at jeg føler jeg virkelig kan stole på presisjonen og at det er et solid bruksvåpen.

Skal slenge ut litt bilder neste gang jeg er å jobber opp en ny ladning. 

Link to comment
Share on other sites

Lader nå 27gr N530 bak SMK 123. Får 760ms med det i LW 56cm pipe. Patronlengde er satt til absolutt maks av hva magasinet klarer, 59mm. Ikke fått testet den mye men har litt trua. Fikk ikke N530 til noe særlig godt tidligere med Howa pipa. Den gikk derimot veldig godt med 95gr V-max og 107gr TMK. 120gr Ballistic tip var også god knall.

Meldt 12-15 minus i morgen men tenker å prøve litt forskjellig.

Edited by smaug
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...