Jump to content

375 H&H - ladetips og erfaringer


dirt

Recommended Posts

Trenger litt tips og råd :shock:

Skal lade en batch med 375 H&H i jula tenkte jeg - ønsker i første omgang kun billig treningsammo for mengdetrening ut til 100 meter.

 

Av kuler har jeg tenkt til å bruke Sierra Pro-Hunter 200 grain, samt at jeg har endel Swift i 250 og 300 grain (men disse tenkte jeg kanskje spare til senere).

Leser litt rundt på div ladedata, men blir ikke helt klok på hva jeg skal kjøpe av krutt.

Vihtavuori N160 var et tips.....

 

Har sett at Norma 202 og 203-b er mye brukt på div 375 ladninger, men så er jaggu Norma dobbelt så dyrt som feks N160.

Hvor mange ladninger får man forresten på 1 kg krutt? :?:

 

Regner med at CCI 250 magnum tennhetter må fungere bra?

 

Tips taes i mot med stor takk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

De siste årene har jeg kun brukt N11. Den loten jeg har nå ligger nærmere 202 enn 203b i hastighet. Forrige var litt tregere enn 203b.

 

Dette er fine krutt med de litt tyngre kulene, jeg har aldri prøvd så lette kuler som 200. Mulig du må ha et raskere krutt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
På ‎13‎.‎12‎.‎2016 den 9.04, oyfa skrev:

Et tips til rimelig og bra treningskule er Speer Semi Spitzer 235 grains. Pris er vel ca. lik Sierra Pro Hunter 200. Har brukt N150 ladet til rundt 820 m/s og får fin presisjon.

Denne kula er vel ikke å få tak i lengre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...