Jump to content

Hundeeigar må betale 100000 i erstatning


beaker

Recommended Posts

100.000 er peanøtter mot en knekt lårhals uansett om det er null i inntekstap og gratis operasjon med treretters middag under rekonvalens og fysioterapi i etterkant. Her er det ikke usannsynlig at hundeeier har spart penger ift et kostbart sivilrettslig søksmål.

Jeg skulle ihvertfall hatt ENDEL penger av hundeeier eller dens forsikringsselskap om jeg endte opp med å gå med stokk resten av livet mitt...

 

Alle de såkalte "motstridende forklaringene" det snakkes om er ulik oppfatning av artikler ført i pennen av en journalist. Ingen her har sett hva forliket går ut på og hvorfor det ble inngått.

 

Folk her spekulerer i press, feil i vitneforklaringer, avtale mellom advokater, sågar nye landsmenn var på vei til å få skylden. Det blir helt på viddene, men jeg skal gi meg. Gode hundevenner på internettet har jo uansett tatt regningen for den som har innrømmet ansvaret.

Link to comment
Share on other sites

En dame gikk over ende og knakk en lårhals pga en løs bikkje. Eier har gått med på å betale erstatning. Er det noe mer å spekulere på i denne saken?
Kanskje ikke når det gjelder denne konkrete saken, og det/de forskjellige hendelsesforløpet/-ene.

 

Men jeg synes hvertfall denne saken minner litt om en viss en smitteeffekt fra "amerikansk erstatningsrett". Der man kan, ved hjelp av spesialiserte advokater, kreve milliarderstatning (størstedelen går til advokaten/-e) for den skrekkelige psykiske belastningen det er å få servert lunken kaffe på en bensinstasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...