Jump to content

Økt fraktpris Siarm


ChristerK

Recommended Posts

  • 4 months later...

Jag vet att det är lite struligt att skicka från EU land till Norge,

jag vet att en finne som bedriver en webshop för hageladdning han sa att det var mkt omständigt att skicka till Norge .

jag håller på med en order som lär landa på 1000€  men jag har inte gått vidare med varukorgen ännu . 

/P

Link to comment
Share on other sites

Det funkar inte heller då det slår ifrån om det blir för tungt, fast jag har beställt över 100 kg ett par gånger, men det är förstås till sverige ( EU )

Fast ni verkar ju få billigare frakter fr usa än vi  kan få  ? 

/ P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det har jeg ikke, tok veeeldig lang tid med den sendingen. pakken ble sendt til Oslo, også fant transportør ut at dem ikke kunne sende til Lofoten, pakken ble da sendt i retur også sendt på nytt med TNT, men nå ser ting bedre ut.. håper å få pakken over påske, får prøve hvordan hettene sitter i hylsen da.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Skulle til å legge inn bestilling hos Siarm her om dagen men nå kan jeg kun velge frakt løsning på 1000 euro, selv med kun en pose wads i handle kurv. Har bestilt tidligere der og da pleide frakta ligge på 40-50euro med masse wads, hylser og noe hagl. Andre som har problemer med dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Jag har en beställning på över 600€ men då inkluderar det 105 € i frakt ( även tändhattar ) och ca 7000 förladdningar

samt ca 50 kg hagel, och för dem som inte vet så är allt explosivt som ska gå med båt svindyrt på grund av mkt krångliga regler i Europa , så det är inte bara Norden som har dumma regler, tex i Skottland spränger dom med svartkrut pga ett helvetiskt regelverk .

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Ja men dette får du tilsendt til adresse i Sverige regne eg med. Tru rett og slett Siarm har strammet inn på sendinger til Norge siden vi kun er i Eøs, forandra bosted land på min siarm konto til Sverige og da kom det fram frakt løsninger fra 15-40 euro. Så er nok det at de ikke vil sende til Norge lengre

Link to comment
Share on other sites

 

Jag har pratat med en kille som driver en hagel web shop i Finland och han säger att det är skitjobbigt att skicka till Norge så han låter helst bli . Men just nu skulle jag inte beställa från siarm då dom fått en oplanerad flytt på halsen  vad det nu betyder, jag har dock inte hört nåt om Min sändning  vilket gör mig lite nervös då det är över 6000 kr. I pratar om.

/P

Link to comment
Share on other sites

 

TNT är ibland lite fula ,  vi beställde 280 kg specialpläterade hagel ifrån italien och TNT efterdebiterade säljaren med 

1600kr som vi givetvis täckte då killen är en entusiast och inte nån hagel grossist . 

 

/P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag har haft stora problem att få hem min rätt stora order från Siarm , dom hörde av sig precis när ordern vad lagd ( och betald)  att dom hade stora problem 

Till följd av att Simone lämnat företaget,  han var en viktig kugge i företaget  och jag tror även dom är bröder (?)   Dock verkar  sändningen vara på gång nu, men det 

tog inte fart förrens jag la ut en kopia på min order på italienska forumet polveridosecartucce.com ,  då vart det liv på italienarna och dom skrek ut att vad fan håller Siarm på med ! B|

Sen tog Giuseppe äntligen kontakt med mig och vi komöverrens om att byta ut 7:ans hagel mot 7,5 istället , ett sketet mail hade löst problemet för länge sedan.. 

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...