Jump to content

Brno zkk-601


dirt

Recommended Posts

Har en meget lite brukt BRNO zkk-601 i kaliber 308. av eldre årgang. Liker kaliberet veldig godt, og zkk`en i seg selv (som har fått korta løp og gjenget/montert lyddemper) har jeg ikke så mye å utsette på, men jeg er ikke kjempefornøyd med stokken på denne børsa.

 

Har en uferdig laminatstokk som er laget til denne, men som jeg aldri har gjort noe med.

Bør jeg satse på å gjøre noe med denne, eller bør jeg "skrote" rifla, og heller kjøpe en ny i samme kaliber?

Er det mye jobb å ferdigstille en slik laminatstokk? Noe spes jeg bør tenke på? Hva behandler man den evt med for at den skal bli pen og holde lenge?

Den er ganske grov slik den er nå, men det er vel slik det er med halvfabrikat..

 

Edit...: Eller gjør jeg lurt i å heller bestille en Boyds stokk? :?

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg får vel ta vare på`n. Men noe må gjøres :)

 

Så det der på boyds at den ikke kan sendes hvis den koster mer enn 100 dollar... tullete regel. Er jo bare en trebit. Jeg får den jo ikke under 100 uansett, så da utgår jo det med glans... :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

....avtrekket gikk veldig greit å justere inn i den nye stokken. Men synes låsekassa/løp var en smule værre. Måtte ta en liten pause nå og gruble litt før jeg fortsetter.

Hvor lett må kassa skli nedi?

Blir ei helt annen rifle dette. Føles veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Har lest litt om det, så tenkte jeg skulle prøve.

 

Nå har jeg imidlertid overleverte stokken til gubben, da han er en kløpper med treskjærerverktøy og finjusteringer :mrgreen:

Den puslete originalstokken skal antakelig få nytt løp fra Coop OBS - kosteskaft i korrekt lengde, som guttungen skal få ha med seg på jakt :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
På 2.11.2016 den 18.40, Chiefen.v-2 skrev:

Venter og venter men ikke noe Boyds-salg:-(

Lag deg en profil på jetcarrier.com 

Da får du en amerikansk adresse å bestille varene til, og de shipper det du bestiller videre til deg. 😁

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...