Jump to content

Justering av rifleløp finnclassic 612


Tronic

Recommended Posts

Hei

Akkurat kjøpt meg finnclassic 612. Var å skulle skyte den inn og det gikk bra med rifleløpet. Men når jeg skulle test skyte hagl løpet så gikk haglskura ganske mye ned til venstre. Og det lurer på er hvordan jeg justerer løpet slik at haglskura treffer omtrent der rifleskuddet treffer.

Mvh

Eivind

Link to comment
Share on other sites

612en har et system for justering av riflepipe som til foveksling ligner på det som Krieghoff bruker på sine TS modeller, etter det jeg kan finne ut. En forbedring ift tidligere modeller etter min mening. Jeg ville skaffet noen slug for å sjekke samskyting. De fleste slugtyper samler (forbausende) godt, iaf ut til 30-40 m. Jeg holder en knapp på Rottweil Exact. Om det er svært mye avvik mellom løpene med "normalisert" (dvs uten at pipa tvinges noen vei) riflepipe ville jeg tatt en prat med børsemaker om hvorvidt dette er akseptabelt. Ut fra det du skriver, kan det være mye avvik mellom løpene, dvs en mulig reklamasjon.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg noen børsis, så med alle mulige forbehold. Normalt vil det vel være at to (evt en om det vil seg slik) skruer belastes ved justering ut av normalstilling. Den (andre og) tredje ville jeg latt ha et lett press mot pipa, slik at denne (pipa) kan forflytte seg aksialt I "opplagringen" uten vesentlig motstand. Leverandør bør vel også kunne si noe om slik justering er beregnet gjort av bruker. Uautorisert fikling med våpen som er under garanti kan I verste fall gjøre denne ugyldig. F eks skriver Krieghoff I sin brukermanual at denne operasjonen skal gjøres av autorisert børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...