Jump to content

Zeiss Conquest HD5 noe å satse på?


dirt

Recommended Posts

https://www.xxl.no/zeiss-conquest-hd5-3 ... 43_1_style

 

Det står litt lite info på produktet. Prøver å lese litt rundt, men ser ut som det finnes flere modeller - uten at det står så mye hos xxl.

Synes kanskje vekten er noe høy med sine 750 gram.

 

Noen som har kjøpt denne og har erfaring? Bra pris?

 

Skal sitte på en Remington 700 cal .223 som skal brukes til både jakt og litt baneskyting for morro.

Prismessig er den omtrent hva jeg har råd til. Kan sikkert legge på litt, men ikke all verden.

Link to comment
Share on other sites

Så fremt ikke XXL har fått laget en spesialversjon av dette siktet så stemmer ikke vekta som er oppgitt.

En Conquest 3-12x50 veger ca 580g, jeg kan ikke tro HD5 veger mere.

 

Vapentidningen nr 2, 2015: vekt 522g, "toppkikare till ett pris i mellanklassen". Pris oppgitt da var ca 8000 NOK.

Link to comment
Share on other sites

Så fremt ikke XXL har fått laget en spesialversjon av dette siktet så stemmer ikke vekta som er oppgitt.

En Conquest 3-12x50 veger ca 580g, jeg kan ikke tro HD5 veger mere.

 

Vapentidningen nr 2, 2015: vekt 522g, "toppkikare till ett pris i mellanklassen". Pris oppgitt da var ca 8000 NOK.

 

Jeg har en Conquest HD5 3-15x50 (identisk med den i xxl annonsen) og den veier 745g på min kjøkkenvekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt min HD5 3-15 x50 nå i et år og har nok skutt 10 jaktfelt stevner og brukt mye til jakt.

Merker at når det blir sent og mye skumring så er det ikke kikkerten sitt sterkeste side, men det er ikke akkurat den dyreste på markedet.

Er veldig fornøyd med kikkerten og har ikke hatt noe problemer med treffpunktforandring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...