Jump to content

200-300m-bane i Østfold eller omegn?


Skarpsniker

Recommended Posts

Har gjort noen søk på Kvasir, men skytterlag er kanskje ikke de flinkeste til å lage Internettsider...

 

Hvis jeg skal skyte inn rifla mi på 200m, eller (for moro skyld) prøve meg på 300m - hvor drar jeg? Jeg bor i Moss, men har bare funnet 100m-baner her hittil... De fleste baner er vel stengt nå, men våren er jo ikke langt unna. Nesten. :)

 

Under ett år igjen til elgjakta starter, så nå gleder jeg meg, hehe 8)

Link to comment
Share on other sites

Tja, banene er jo stengt for vinteren.

Skjeberg skytterlag har feltbane som tas i bruk etter nyttår, men da bør du vel melde deg inn. De har både jegergruppe, hvor noen skyter jaktfelt, og DFS skyting som de fleste driver med.

 

Har gjort noen søk på Kvasir, men skytterlag er kanskje ikke de flinkeste til å lage Internettsider...

 

Hvis jeg skal skyte inn rifla mi på 200m, eller (for moro skyld) prøve meg på 300m - hvor drar jeg? Jeg bor i Moss, men har bare funnet 100m-baner her hittil... De fleste baner er vel stengt nå, men våren er jo ikke langt unna. Nesten. :)

 

Under ett år igjen til elgjakta starter, så nå gleder jeg meg, hehe 8)

Link to comment
Share on other sites

Torsnes Skytterlag utenfor Fredrikstad har (hadde iallefall) bane ut til ca 380m, men det er vel stille fram til felt-sesongen.

 

Pm hvis du trenger kontaktperson.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Moss&Våler skytterlag som skyter på Fjellbanen i Våler er vel nærmest deg.

Som sagt er det stille for baneskytingen nå p.g.a vedlikehold av baner og skiver.

De fleste lag driver nå med trening inne på 15m og der er det jo muligheter for å være

med om du er interessert. Undervurdert treningsmulighet for jegere

De fleste lag har instruktører på disse treningene og kan rettlede hva angår skytestillinger o.l.

 

http://www.dfs.no/Skytterlagssider/Moss ... erskyting/

Står en del på disse sidene om du blar litt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...