Jump to content
Bjornepappa

Den store Baofengtråden

Recommended Posts

4 minutter siden, Jeffery skrev:

Det har du sikkert kontroll på, men for sikkerhets skyld, det er ikke programmert pilottoner(?) på mottakende radio?

Hei. Takk for svar.

Nei, det er ikke programmert pilottoner på mottakende radio. Jeg fikk det til til slutt. Jeg tror trolig det var feil innstilling på Simplex/Duplex, slik at jeg derfor ikke fikk sendt på angitt frekvens. Skjønte at Duplex skulle stå til (none), og ikke blank. Da gikk det bra.

Hva betyr egentlig Pilottoner? Er det at man kaller opp en annen med en bestemt tone?

I den fila jeg startet med som en har lagt ut lenger oppe her med jakt, sikring og sankekanaler, så er det på noen frekvenser lagt inn 4,5 i feltet "Offset". Vet du hva det betyr?

Tja, si deto.O Jeg kan ikke nok om pilottoner til å prøve å forklare det, men jeg vet jo hvilken effekt de har i praksis. Og det er at de på en måte "siler" mottaket. Har en pilottoner så hører man bare de som sender med de samme pilottonene. Men de som ikke har pilottoner, men lytter på samme frekvens, hører de som sender med pilottoner. 

På 11.10.2016 den 13.00, Bjornepappa skrev:

Her er alt utanom svenske jaktkanalar. https://www.dropbox.com/s/atxjlzzjv98ey ... k.img?dl=0

Det er vel å merke ikkje .csv, men .img-fil til bruk i Chirp.

Edit: Då har eg laga .csv i tillegg: https://www.dropbox.com/s/99eba7vj340an ... k.csv?dl=0

Er det noen som kan legge denne .csv fila ut på nytt, eventuelt en .img fil ? :-)

På 27.10.2018 den 21.55, O2 skrev:

Er det noen som kan legge denne .csv fila ut på nytt, eventuelt en .img fil ? :-)

Er det ingen har et image av et ferdig oppsett de kan legge ut? Den som tidligere var lagt ut, er ikke der lengre.

44 minutes ago, O2 said:

Er det ingen har et image av et ferdig oppsett de kan legge ut? Den som tidligere var lagt ut, er ikke der lengre.

Her ligger det en fil med de norske og svenske jaktkanlene, pluss en egen kanal som er norsk jakt 4 med pilottone 12.

Last ned filen her.

Edited by Tord
  • Like 1