Jump to content

Kjøpe hagle privat


Inferius

Recommended Posts

Hei, først av alt vil jeg bare beklage - jeg tipper spørsmålene mine har vært oppe her før. Kunne etter en kjapp gjennomgang ikke finne det jeg lurer på, så da lager jeg et nytt emne.

 

Jeg har fått innvilget tillatelse på ei pumpehagle. Har bestemt meg for å kjøpe det av en bekjent, og har i den forbindelse noen praktiske spørsmål:

 

- Hvilken del av søknaden skal selgeren beholde?

- Hvilken del av søknaden skal politiet ha, og er det mulig å sende det til politiet, eller må jeg møte opp på kontoret deres?

- Må jeg legge ved kopi av legitimasjon på papirene jeg leverer/sender til politiet?

 

Dette er det første våpenet jeg skaffer meg, så vil naturlig nok at alle papirer skal være i orden.

På forhånd takk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er selgers ansvar (og interesse) å levere til politiet de eksemplarene av søknaden de skal ha (hvit forside + rosa gjennomslag). Men det er ikke noe i veien for at du som kjøper besørger det hvis selger kjenner deg godt nok til å tillate det.

 

Legitimasjon er unødvendig, politiet registrerer at vedkommende hvis personopplysninger står på søknaden har ervervet det selger oppgir på søknaden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...