Jump to content

Kolbeforhøyer på Blaser R8 Success?


Panix

Recommended Posts

Hei

 

Noen der ute som har fått fikset permanent kolbeforhøyer på sin success-stokk til Blaser R8? Har sett noen bilder av dette, samt noe på diverse nettsider, men synes det er litt vanslig å finne noe særlig erfaringsrapporter angående dette.

Så, hva synes dere som har det? Har dere opplevd noen form for problemer? Er det verdt prisen, og det faktum at man "ødelegger" stokken? Holder den seg i stilling ved "vanlig" bruk på jakt, eller må man til stadighet justere?

 

K :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes resultatet er blitt kjempe bra og det er veldig enkelt å bruke. Jeg vurderte å sende stokken til Kolvkam i Sverige men la det fra meg etter å ha snakket med børsemakkeren til Gmax. Gmax skulle ha 2500 for arbeidet, og det tok vel 3 uker om jeg ikke husker feil. For å gjøre samme jobben hos Kolvkam så koster det iallfall det dobbelte, men tror de bruker cnc maskiner til å skjære i stokken og resultatet blir sikkert ennå mer strøkent enn hva gmax klarer. Denne videoen viser hvordan kolkam ser ut på en Success stokk:

 

Hvis du skal bruke gmax så er det lurt å legge med bilder av Kolvkam utskjæringen slik at de vet hvordan du vil ha det.

 

R3RCQXVM.jpeg

 

QVg1ZXU0.jpeg

 

aHpiRTY5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

ser ut som en brukbar våpenpark dette ja!

Skjønner, men det blir levert med begge deler, eller velger man en justeringsmåte og må kjøpe til den andre?

Jeg kommer til å handle fra våpenforhandler, og det er nok han som sender stokken til utskjæring. Med dette har jeg sikkert ikke så mye mulighet til å bestemme hvor mye som skal skjæres i stokken, men det er jo lov å ha noen preferanser.

Link to comment
Share on other sites

Selv valgt jeg å følge linjene til Success stokken når jeg skulle har justerbarkolbe, Kolvkam er de enste som er godkjent av Blaser til å gjøre slike inngrep så hvis noen andre gjør det mister man garantien på stokken. Og det frarådes å skyte de kraftigste kalibrene, selvom jeg tviler sterkt på at det har noe utslag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...