Jump to content

Savage 24 series P - Trenger nytt løp


saranden

Recommended Posts

Har arvet en Savage 24 series P i 20g/22.cal som jeg kunne tenkt meg og byttet løp på. Jeg antar at denne kombi'en er fra tidlig 70 tallet (?)

Har forsøkt å søke rundt på nett, men finner ikke noe særlig der.

 

Er det noen som har erfaringer med denne serien fra Savage? Jeg vet at f.eks Tikka, Valmet og Finn classic kan bruke samme løp, men jeg er ikke så kjent meg Savage.

 

Grunnen til at jeg ønsker å se om jeg kan få tak i nytt løp til denne, istedet for å kjøpe f.eks en brukt valmet 412 er fordi min økonomi per i dag ikke tillater det.

 

På forhånd, takk!

Link to comment
Share on other sites

Lagd i 1963

24A kom i 1949

Finner masse info her:

Savage24.com

 

Har en tidligere modell i samma kaliberkombo. Den samler enno godt, men samskyter ikke veldig bra. Akseptabelt, men bør prøves ut. Grusomt avtrekk, men betyr ikke allverden for min del.

Link to comment
Share on other sites

Billigaste lösningen är nog att köpa en Savage i den kaliber du önskar istället, lösa löp får du bara tag på från skrotade bössor. Man kan få en fin savage mod 24 så lågt som för 500kr. Betalar man över 2000 så ska den vara i absolut nyskick. Har själv en 20/22wmr och den skjuter tätt och samskjuter hagel/slugs/kula utmärkt.

Link to comment
Share on other sites

Takk TorB, nå vet jeg litt mer om opphavet og hva jeg har i vente når søknaden blir innvilget, avtrekket skal jeg nok venne meg til :thumbup:

 

Notmyrealname - Da bruker jeg den som den er inntil videre, så får kjerringa arve den når hu skal begynne å jakte. Så kan far i huset gå til innkjøp av ny kombi :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...