Jump to content

Oppgradere Tikkaen, eller kjøpe ny 202?


Desert-Beagle

Recommended Posts

Jeg er lykkelig eier av en Tikka M695 i 6,5. Trestokk med justerbar kolbekam, A-tec demper og økonomiutgaven av Leupold 3-9x40. Som folk flest har jeg lyst på noe nytt og er svak for Sauer 202, helst jaktmatch/Wolverine ev GRS eller KKC.

J&F selger 202 med KKC for 21.000. Kjøper jeg den har jeg ikke råd til å oppgradere kikkertsiktet på noen år, men må selvsagt ha montasje og helst gjenge den.

Alternativt vurderer jeg GRS/KKC til Tikkaen og et skikkelig sikte. Nå som både Zeiss og Svaro kommer med sine 8-modeller tipper jeg det er mye brukt fra nest øverste hylle å få tak i.

 

Hva ville du gjort?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer kansje ann på hva du jakter, presisjonen i din tikka er mer enn god nok så personlig hadde jeg helt klart gått for optikk. Men dersom du driver med jakt som ikke stiller like store krav til optikken er det helt klart snasent med en 202.

Selv la jeg penger i en Zeis victory ht og beholt min T3 og angrer ikke på det. T3 ryker først etter jeg har kjøpt en drilling og spart opp til en fin rettrekker etter det.

Link to comment
Share on other sites

Hadde selv en M695 i 30.06 som jeg aldri brukte - hvorfor? - vet ikke, har alltid likt riflen godt..Fikk tak i ny pipe i 9,3x62 med Hausken demper og en SuB 1,5-6 (i lave ringer) jeg fant rimelig og pent brukt på Finn og det har blitt en favoritt...Lett og hendig, presis og kanskje klassisk? Den eneste av mine som fremdeles har original stokk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...