Jump to content

Norrøna Finnskogen DRI jaktdress


hoppalong

Recommended Posts

Noen som har erfaring med siste generasjons Finnskogen jaktdress?

 

https://www.norrona.com/nb-NO/produkter ... jacket-mw/

https://www.norrona.com/nb-NO/produkter ... -pants-mw/

 

Har Finnskogen jaktdress - forrige generasjon, og er ok fornøyd med den, meget gode pusteegenskaper/utluftinger, lydsvak, slitesterk og lav vekt. Det som kunne vert bedre er: Dårlig hette, ikkje det beste snittet i jakken for smygjakt (for lang), buksa er ubrukelig uten seler, ankelstrammerene og knappen i livet er borrelås?! - borrelås og smygjakt hører ikkje sammen.

 

Del gjerne erfaringer:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke erfaring med Dri membranen, men gore-tex utgaven. Jeg synes boksa er bra. Den er i fast bruk hos meg utover høsten. Jakken derimot opplever jeg som en søppelsekk. Varm, dårlig ventilasjon, å blir usannsynlig tung og mister all passform når den blir våt. Det oppleves og ser ut som en søkkvåt strisekk som henger rundt kroppen. Skuffende av Norrøna. Nå har de klar å ødelegge Dovrejakka også, så jeg må finne på noe nytt etter 15 år med Norrøna.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Norrøne Dri er en skikkelig nedtur. Billig kinamembran. Nå har de bare Recon igjen med gore tex, så det er løp og kjøp før den kommer i Dri - skiten.

 

Money talks - dessverre.

Har siste recon og er ikke fornøyd. Holder rett og slett ikke vannet ute. Har nå vasket og impregnert, og blir det ikke bra nå må jeg kjøre en reklamasjon dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Med prisen på Recon og måten de har gått fra Gore til kinamembran ville jeg heller valgt Arcteryx Leaf.

Er jo helt idiotisk å bruke en membran som er mindre slitesterk enn GTX på en skalldress synes jeg.

Skulle vært GTX Pro (Paclite er kun ment for lette plagg man har i sekken 90% av tiden).

 

Greit at Norrøna er forholdsvis dyrt, men Artceryx er hakket vassere på ca alt de lager, skjønner ikke at Recon skal ha prisen til en LEAF dress da.

Link to comment
Share on other sites

Norrøne Dri er en skikkelig nedtur. Billig kinamembran. Nå har de bare Recon igjen med gore tex, så det er løp og kjøp før den kommer i Dri - skiten.

 

Money talks - dessverre.

Har siste recon og er ikke fornøyd. Holder rett og slett ikke vannet ute. Har nå vasket og impregnert, og blir det ikke bra nå må jeg kjøre en reklamasjon dessverre.

Har dessverre samme erfaring. Hadde gamle Dovrebuksa med gtx, fikk lekkasje. Leverte inn, fekk tilgodelapp pålydande nypris. Då var den nye modellen med dri3 komme, den var uaktuell. La litt mellom og kjøpte Recon. Kjempegod bukse, men det gjekk ikkje lenge før også den begynte å lekke (det var i sommar). Norrøna var tomme på lager for reconbuksa i min str, så fekk ny tilgodelapp på 5000 kr. Forøvrig heilt sjuk pris for ei bukse, men det var ein tusenlapp meir enn då eg fekk den så eg klaga ikkje. Det vart siste Norrøna for min del. Ville helst ha Arcteryx Leaf, men det kunne ikkje butikken skaffe. Det vart då Arcteryx Beta Ar i svart. Har ikkje jakta med den, men det er uansett til bruk over skoggrensa, så fargen er grei nok. Har i alle fall holdt ute regnet så langt.

 

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd den nye Finnskogen i Dri3, men har hatt den første utgaven i GoreTex i 23 år. Den er fantastisk. Jeg liker spes, at den er foret slik at man ikke trenger stillongs før det blir skrekkelig kaldt.

 

Jeg er generelt skeptisk til membraner som ikke er GoreTex eller Derimax (Bergans-bruker på ski). Godt å høre at de gjenningører GoreTex i Finnskogenserien. Ellers har Arceteryx LEAF fantastisk mye flott. Men det koster.

 

Er det noen som har erfaringer med jaktkolleksjonene til Bergans som de ønsker å dele? Jeg tenker særlig på pusteegenskapene til Budor, som er foret (netting)....

Link to comment
Share on other sites

Har en Budor selv, veldig fornøyd selv om den er litt vid.

Gode og store lufteåpninger, og synes ikke nettingen er så tykk som andre.

Til reinsjakt i 5 grader og nedover, samt skikkelig regn og drittvær er den helt fantastisk.

Ser stor ut på i butikken, men mener selv at sånne dresser behøver luftsirkulasjon inni for ikke å bli så klam.

Link to comment
Share on other sites

Har Norønna Finnskogen av forrige generasjon med gore tex og det blir ikkje fleire av den buksa, det er heilt sikkert.

Brukte den ei helg på villreinjakt og kom heim med ein buksebak full av rifter etter å ha slengt fua nedpå steiner for å kikre etter dyr.

Leverte den inn til butikken som så sendte den til produsenten, høyrte ingenting frå Norønna før den kom i retur med påsydd forsterking i baken og ei reikning på jobben dei hadde gjort. Det var ikkje dårleg stoff men for uvøren bruk sa dei... :evil:

Kjøpte i mellomtida ei Härkila bukse som har fått samma behandlinga og den er fortsatt like heil. Norønna buksa er degradert til finværsbukse pga åpninger i låra som er geniale i varmen og er derfor lite brukt. Like hærlig så ryker nå sømmer i skrittet, borrelås som er ei totalt ubrukelig erstatning for knapp henger og slenger og linning ved beina er tafsete etter spenner på skoa...

Snittet er derimot bra og med bukseseler så er den meget god på, men kvaliteten er tragisk og prisen et ran.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...