Jump to content

Tilgjengelighet av .357 bøylerifler?


mig16

Recommended Posts

Hei alle.

 

Jeg vurderer å kjøpe en bøylerifle i .357 magnum. Hvordan er tilgjengeligheten av bøylerifler i dette kaliberet på bruktmarkedet? Jeg har fulgt med på Finn.no en stund, men ingen har dukket opp. Mulig det er tilfeldig, eller er det sjelden vare? Tenker helst på en Winchester 92, alternativt nyere Chiappa 92 eller Marlin.

Link to comment
Share on other sites

Nordskog Våpen som importerer Winchester har 92 modellen i 44 mag, har tittet på hjemmesidene til Winchester og det ser ut som den er å få i 357, så en tlf dit kan muligens være en start.

 

Børselars importerer Chiappa, men den synes jeg ser uforholdsmessig dyr ut prissatt i dollar mot Winchesteren, de har den ikke på lager, såvidt jeg kan se, er vel også en forholdsvis ny modell, var innom hos de for ett år tid siden og tafset på det de hadde, men ingen napp på spørsmålet om en 92.

 

Selv har jeg funnet Rossi 92 hos Hunters House i Danmark og regner med at det på sikt blir en slik, skal en tro internettet er det vel nesten halvfabrikata, men gitt at prisen i kongleriket speiler prisen uttaskjærs, har en råd til litt 4- og 600 papir og poleringspasta i forhold til hva Winchesteren og Chiappaen kommer på. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kontaktet Nordskog Våpen. Der sa de at det er ca. 2 år (!) leveringstid på Winchester 92 i .357 magnum, siden de blir produsert i små serier.

 

Chiappa har mye bra ser jeg, i hvert fall på bilder. Har aldri tatt i en da, og byggekvalitet er viktig for meg så vet ikke om jeg våger å bestille usett. Men skal vurdere det. Skal sjekke med Børselars.

 

Rossi'ene ser litt røffe ut i finishen synes jeg. Ser på forumene at folk sier man må regne med at dette er 'project guns', altså at de må pusses og fikses en del på før de blir bra.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle.

 

Jeg vurderer å kjøpe en bøylerifle i .357 magnum. Hvordan er tilgjengeligheten av bøylerifler i dette kaliberet på bruktmarkedet?

 

Brukt er det vel ikke så mange - men sikkert noen som har ei stående i skapet de ikke bruker...

Børselars har replika av Winchester 1873 i 357 Mag på lager: http://www.borselars.no/vapen/svartkrut ... 873-rifles

 

Wintel

Link to comment
Share on other sites

Nei, det visste jeg ikke. Skal sjekke med dem. Men i utgangspunktet håpet jeg på en 'ekte' Winchester da :-), brukt. Marlin for noen år siden var litt suspekt kvalitetsmessig, men det er mulig det har blitt bra nå. Det er i hvert fall en fordel å kunne holde våpenet i hendene før man bestemmer seg.

Link to comment
Share on other sites

Rossi'ene ser litt røffe ut i finishen synes jeg. Ser på forumene at folk sier man må regne med at dette er 'project guns', altså at de må pusses og fikses en del på før de blir bra.

 

Jepp, derfor jeg skrev det jeg gjorde om slipepapir og polerpasta.

 

Når den ligger ca 50% lavere i dollar pris enn både Winchesteren og Chiappaen, bekymrer det meg lite om den må dulles litt med før en får ut maks, noe sier meg at det kan være tilfelle for chiappaen også.

 

For min del er det enten Winchester eller Rossi, som gjelder og jeg ser ikke noe alternativ til en 92 konstruksjon, så lenge en holder seg på pistolpatron nivå. Kanskje en skulle trøstehandle Rossi og bestille en Winchester, så kan Rossien få gå når Chesteren kommer, venterifle, istendenfor ventepølse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Kan være interessant ja. Men... hvordan importerer man fra Danmark? Har null erfaring med import av våpen.

Armis ligger ca. en drøy time fra Hirtshals. Han eksporterer våpen så dette er ikke nytt for ham.

Jeg tror at han har en samarbeidsavtale med norske forhandlere. Så du skal ikke se bort fra at han kan ordne en forsendelse til Norge via en av dem. Problemet er at Post-Danmark nekter å frakte våpen, så det må sendes med kurer. Det enkleste er nok å reise ned og hente selv. Spørsmålet er imidlertid hva du må betale av toll og omkostninger.

 

Jeg tror nok at han kan svare deg bedre hvis du ringer ham. Han er en hyggelig kar.

T :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...
På 24.8.2016 den 8.33, mig16 skrev:

Hei alle.

 

Jeg vurderer å kjøpe en bøylerifle i .357 magnum. Hvordan er tilgjengeligheten av bøylerifler i dette kaliberet på bruktmarkedet? Jeg har fulgt med på Finn.no en stund, men ingen har dukket opp. Mulig det er tilfeldig, eller er det sjelden vare? Tenker helst på en Winchester 92, alternativt nyere Chiappa 92 eller Marlin.

Ble solgt endel Winshester 92 fra en butikk i Haugesund på nittitallet i 357 magnum. Den var veldig populær blant ungdom som tok jaktprøven og hadde revolvere fra før i samme kaliber. Vi solgte flere 357 Winchestere fra den lille butikken 2år på rad enn noen andre i kongeriket så muligens en annonse i lokalavisa hadde vert en ide. Nå skal det sies at den butikken hadde kunder fra hele vestlandet,men likevel går det jo å prøve under ønskes kjøpt i Hgsd. Avis. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...