Jump to content

Min ideelle jaktjakke, finnes den?


Jeger68

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har lenge lett etter den ideelle jaktjakka til mitt bruk, men begynner å tru at den ikke finnes.

 

Jeg har nå ei Norrøna forelhogna som er akkurat slik jeg vil ha den (bortsett fra at den blir klam, noe alle skalljakker jo blir) men den er nå utslitt. Ønsket er ei skalljakke som er lys nok for fjellbruk, mørk nok i skogen, har goretex, og er stille.

 

Jeg hadde trua på den nye Dovre til dressen til Norrøna, men der er den grønne versjonen for mørk på fjellet og den grå for lys i skogen. Dessuten er jeg litt skeptisk til Dri3 membranen.

 

Swasi Thar har perfekt farge, men det blir for klamt med anorak og for lite muligheter til å regulere varmen. Hadde også trua på Arcterys leaf, men etter å ha skikket på ei jakke til en kamerat trur jeg den bråker for mye.

 

Er det noen som har noen tips til noe jeg bør sjekke ut?

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at den lys grå til Norrøna blir for lys i skogen? De fleste jaktklær er for mørke, også i skogen. Den du har slitt ut, i bronsefarge, som kanskje er den du har, har etter min mening den beste fargen jeg noensinne har sett på en all-round jaktdress. Jeg ville rett og slett gått for den grå, forutsatt at den oppfyller dine andre krav på en anstendig måte.

Link to comment
Share on other sites

. Den du har slitt ut, i bronsefarge, som kanskje er den du har, har etter min mening den beste fargen jeg noensinne har sett på en all-round jaktdress. .

 

Helt enig, rart at Norrøna kuttet ut denne fargen?

Min Forelhogna Bronze holder fortsatt stand etter mange års bruk både i skog og fjell.

 

Ellers ville jeg kanskje sett på kolleksjonen til Beretta som er kommet.

Kjøpte en jakke i Sverige i fjor i Optifade kamo, og den ble mest brukt både på elg-og hjortejakta.

Lett, vanntett (Gore Tex), og bortimot lydløs.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Norrøna forellhogna hadde en ideal farge, og Ganske støysvak er den også. Dumt den ikke lager mer!

 

Harkila stealth virker litt kort, men jeg får se om jeg får prøvd den og sett. Litt trælete å bo langt unna butikker...

 

Den swazi jakka veier 1 kg ser jeg så da utgår den. Det blir en halvkilo for mye.

 

Ellers spørs det om jeg må krype til korset å kjøpe to jakker da, en til fjellet og en til skogen :-(

Link to comment
Share on other sites

Lite tips: Swazi kjem med ein model Norway i Thar anorakken. Har den originale Thar xp anorakk/bukse fra før, men eg kjem nok til å kjøpe den nye modellen pga ein del smartere løysningar som passer meg bra. Bruker forøvrigt Harkila stealt dressen for det meste på hjortejakt, utenom når eg gjerne skal til fjells å bli over fleire dagar. Swazi dressen tørker fort opp om ein skulle klare å bli svett eller fuktig. Ofte kombinerer eg stealth buksa med Thar anorakken.

Her er det som blir skrive om den:

Swazi Thar Anorak Model Norway

 

Forhåndsbestillingene hagler inn på den kommende, og ekslusive Thar Anorak Model Norway.

 

Lettere, kortere og med flere nødvendige løsninger for skandinaviske jaktformer - jakken alle Swazibrukere har ventet på!

Praktiske lommer, blant annet radiolomme.

( Ventilasjonsglidelåser kommer som ekstrautstyr/egen modell - ta kontakt)

 

Forhåndskampanje : 4899,-

Vi slenger med en Camo Bush Shirt (899,-) på kjøpet.

 

Kampanjen gjelder ut neste uke (Uke 28)

 

Ta kontakt med oss for størrelser, løsninger og bestillinger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ellers ville jeg kanskje sett på kolleksjonen til Beretta som er kommet.

Kjøpte en jakke i Sverige i fjor i Optifade kamo, og den ble mest brukt både på elg-og hjortejakta.

Lett, vanntett (Gore Tex), og bortimot lydløs.

Ser den er foret, blir den veldig varm?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...