Jump to content

Venner vennerstilbud på XXL


Target

Recommended Posts

Når du går til handlekurven så står det "Du har fått 25% vennerabatt og sparer XXXX" til høyre for stk. prisen. Sjekk en gang til at du faktisk er innlogget.

 

Jeg er innlogget men får ikke opp disse meldingene du referer til. Rart!

Link to comment
Share on other sites

Kan selvfølgelig være ting under de produktgruppene som er listet som kan regnes som friluftslivartikler, men det er ikke akkurat det som rinner meg i hu når jeg leser det begrepet. Hvis det er bestillingsvarer så stiller selvsagt saken seg annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Forsøkte å bestille en del 9mm som måtte betales med faktura i dag tidlig.

Men Klarna som er XXL sin betalingsløsning nekter meg og gjennomføre handelen fordi summen er for stor.

Er det bare jeg som er forundret over en forhandler med en betalingsløsning som ikke takler summer med litt

størrelse på.

Har forøvrig konaktet XXL og informert om at jeg forventer at de finner en løsning for å få gjennomført

min opprinnelige bestilling. Prisen på varen har forøvrig også steget 25% iløpet av dette døgnet.

 

Er det andre med lignende utfordringer?

Det skal også sies ar XXL ved tilsvarende utfordringer før har ordnet opp.

Link to comment
Share on other sites

At Klarna ikke godkjenner summen er ikke XXL sin feil. Klarna er et kredittselskap på linje med Mastercard etc. Du må oppgi personnummer for å betale gjennom Klarna. De foretar da en kredittsjekk og godkjenner eller avslår på bakgrunn av det. Dette gjøres automatisk etter diverse kriterier som ikke jeg kjenner. Dersom du ringer Klarna så kan de sikkert gjøre en manuell sjekk og registrere deg med høyere kreditt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ringte til klarna og de kunne ikke hjelpe men henviste meg tilbake til XXL.

 

Jeg kan samtidig informere om at jeg ikke har noe problem med og bestå en hvilken som helst kredittsjekk.

 

Jeg ble av XXL informert om at ved kjøp av amunisjon så må den betales før utlevering via faktura.

Da kan jeg ikke forstå hva en kreditt sjekk uansett skulle ha av betydning for godkjenning av handelen.

 

Igjen så er det min påstand at det er XXL sitt ansvar og i deres interesert at de har betalingsprosedyrer

som fungerer, det er jo der jeg er kunde.

Link to comment
Share on other sites

Da har også jeg handlet litt ammo. Var ikke rabatt på alle 3 typene, men på 2 av de var det 25%. Så da har jeg ordnet meg litt billig skyting ei stund fremover :wink:

 

Om jeg må betale vi klarna gjør ikke meg noe da det er beløp som jeg greit kan betale. Men er jo synd for de som kjøper for mange tusen at de ikke kan betale med kort da?

Link to comment
Share on other sites

Dere som har kjøpt 9mm, hvilken type kjøpte dere? Jeg så at tilbudet var aktivt både på 123gr og 115gr, så jeg bestilte 123gr. Det var jo skambillig, men lurer på om ikke de har gjort en feil der? Det sto at den var nedsatt til 1,72 (eller noe, fra 2,12), og med 25% havna den på 1,29 smellen i nettbutikken. Grunnen til at jeg regner med det var en glipp er at de har endra prisen igjen nå til 2,12.

Link to comment
Share on other sites

Da har du kjøpt helt riktig type ammo.

115 grain har jeg hatt en kasse med 65% klikk og 35% av varierende grad av etterbrennere og med lav kruttvekt.

Har en Browning liggende i skapet med kule i løpet som resultat av denne, skal ta den til XXL i Sandvika og levere

den for rep. på deres regning.

Ser andre også kommenterer at de har justert opp prisen etter at de har handlet, dette er jo XXL sitt problem og ikke ditt som

kunde.

Link to comment
Share on other sites

Regner med de tar forbehold om evt. feil når det gjelder lager og pris i nettbutikken da. Det gjorde de hvertfall tidligere i år når de hadde tilbud på 115gr 9mm. Da var denne nedsatt til 1,49 og jeg bestilte 3000, men fikk tilbakemelding to dager etterpå at de hadde gjort en feil og at de ikke hadde nok på lager til alle. Derfor endte de opp med å sette ned alles ordre til 500 skudd og gratis frakt... Blir det tull igjen denne gangen så er jeg ferdig med XXL. Ellers hadde jeg ikke noen funksjonsfeil med de 500 115gr, men det har vel vært snakk om en del dårlige lot'er fra Fiocchi tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Når du går til handlekurven så står det "Du har fått 25% vennerabatt og sparer XXXX" til høyre for stk. prisen. Sjekk en gang til at du faktisk er innlogget.

 

Jeg er innlogget men får ikke opp disse meldingene du referer til. Rart!

 

Holder ikke bare og være innlogget, man må ha krysset av på "abonnerer på vårt nyhetsbrev" under Min Profil, om man ikke har gjort dette, så får man ikke rabatten i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Dere som har kjøpt 9mm, hvilken type kjøpte dere? Jeg så at tilbudet var aktivt både på 123gr og 115gr, så jeg bestilte 123gr. Det var jo skambillig, men lurer på om ikke de har gjort en feil der? Det sto at den var nedsatt til 1,72 (eller noe, fra 2,12), og med 25% havna den på 1,29 smellen i nettbutikken. Grunnen til at jeg regner med det var en glipp er at de har endra prisen igjen nå til 2,12.

Den kosta det i helgen. Jeg har bedt dem korrigere så jeg får den til riktig pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ringte til klarna og de kunne ikke hjelpe men henviste meg tilbake til XXL.

 

Jeg kan samtidig informere om at jeg ikke har noe problem med og bestå en hvilken som helst kredittsjekk.

 

Jeg ble av XXL informert om at ved kjøp av amunisjon så må den betales før utlevering via faktura.

Da kan jeg ikke forstå hva en kreditt sjekk uansett skulle ha av betydning for godkjenning av handelen.

 

Igjen så er det min påstand at det er XXL sitt ansvar og i deres interesert at de har betalingsprosedyrer

som fungerer, det er jo der jeg er kunde.

Jeg prøvde ikke å antyde at du ikke var kredittverdig. Slike automatiske kredittsjekker godtar ofte ikke for høye beløp uansett. Men det høres jo ut som det ikke var det som var problemet uansett, så da er jeg enig med deg. XXL burde ha en fungerende betalingsløsning på det de selger på nett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt samme problem med XXL og Klarna. Skulle kjøpe et løp til Blaseren. Summen ble da høyere en hva Klarna kunne akseptere av noen som ikke var kunde der fra tidligere - uavhengig av hvor god kredittvurderingen var. (Noe den selvsagt var :-))

 

Konklusjonen er at det ikke er mulig å handle i nettbuttikken til XXL dersom man ikke er Klarna kunde fra tidligere. En riktig dårlig løsning etter min oppfatning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Forsøkte å bestille en del 9mm som måtte betales med faktura i dag tidlig.

Men Klarna som er XXL sin betalingsløsning nekter meg og gjennomføre handelen fordi summen er for stor.

Er det bare jeg som er forundret over en forhandler med en betalingsløsning som ikke takler summer med litt

størrelse på.

Har forøvrig konaktet XXL og informert om at jeg forventer at de finner en løsning for å få gjennomført

min opprinnelige bestilling. Prisen på varen har forøvrig også steget 25% iløpet av dette døgnet.

 

Er det andre med lignende utfordringer?

Det skal også sies ar XXL ved tilsvarende utfordringer før har ordnet opp.

 

Har fått tilbakemelding fra XXL om at de søker og finne en løsning slik at jeg får gjennomført min

opprinnelige handelen slik jeg forsøkte, ant. gjennom lokal XXL filial.

Som forventet så ordnet XXL opp slik de pleier å gjøre.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...