Jump to content

22mag / 22WMR subsonic, finnes det?


LarsErik1974

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Jeg har googlet ovenstående og finner ut at Winchester produserer dette i Australia. Men skal man få tak i dette her så er man nødt til å bestille 10 000 patroner i følge importøren og det blir i drøyeste laget.

 

Jeg har en Marlin Papoose 22lr som nå er fullstendig utskutt og "kastbar". Samtidig har jeg en Zastava 22WMR. Har en god kikkert og A-tec demper på den så da tenkte jeg liksom jeg kunne kvitte meg med Marlinen hvis jeg fikk tak i 22MagSubsonic.

 

En kar på XXL mente at også Remington produserte dette og skulle gi meg tilbakemelding på dette, men har ikke hørt noe. Et alternativ ville jo være å kjøpe i Sverige og fylle ut papirene og ta det i tollen (skulle gå greit slik jeg forstå toll/politi)

 

Noen som har noe info om hvorvidt dette er å få tak i fra andre produsenter, eller andre innspill i sakens anledning.

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Til Mas-36/Vector 250.

 

Takker for svar.

 

Vel, det er i den retningen jeg har tenkt også nå. Regner egentlig med at slik ammunisjon ikke er å oppdrive i Skandinavia i det store og hele heller. Fordelen hadde jo vært at 22wmr subsonic takler å pælme avgårde en litt tyngre kule da men...

 

Uansett, ser ut til at det blir en ny 22lr. Tipper A-tec'en og kikkerten går fint om hverandre. Så jeg får se om det er mulig å få tak i en rimelig svingmontasje til de i stedet.

 

Men skulle noen sitte med info om slik ammunisjon så er jeg fortsatt interessert å høre om det.

 

Mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Det der høres ut som en vanskelig og dyr måte å skyte slapp salong på. Tipper sub .22wmr koster mye pr smell! Må være billigere og greiere å bytte den slitte salongen i en annen rimelig salong?

 

 

P.s: fikk høre av importøren at de koster 5-6,- pr smell...

 

Mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...
Guest T3mann

Hvordan er reglene rundt kjøp og innførsel av ammunisjon og ladekomponenter når man er i Sverige og Finland? Får man kjøpt med norskt våpenkort?

Link to comment
Share on other sites

På ‎06‎.‎06‎.‎2017 den 15.33, T3mann skrev:

Hvordan er reglene rundt kjøp og innførsel av ammunisjon og ladekomponenter når man er i Sverige og Finland? Får man kjøpt med norskt våpenkort?

Finland og Sverige så behøver du legitimation og ett norskt våpenkort for kalibern du ska kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...