Jump to content

a-tec scandinavia


georg

Recommended Posts

Skal ha lyddemper til en tikka t3 .308 (ss med laminatstokk). Formålet er først og fremst å få ned rekyl for å få bedre avtrekk når jeg skyter med anlegg (tofot).

 

I utgangspunktet står valget mellom a-tec hertz 150 og Hausken jakt 224. Heller mot a-tec demperen pga stål innmat. vekten på Hertzen er til å leve med.

 

Ser imidlertid at det har kommet en ny demper fra a-tec som kun selges på xxl, A-tec Scandinavia. Den bygger mindre i lengden og ser ellers ut til å være tett opp mot Hertz 150 i specs. A-tec selv sier at den ligger mellom hertz 150 og 119. Er det noen som har erfaringer med denne demperen? Andre tanker om valg av demper mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har A-Tec Maxim på min 6.5 og Hausken 184 på min 30-06. og maximen demper god, Hausken demper ikke like godt selv på 6,5(JD184), A-tec demper i mange tilfeller bedre men er litt tyngre om du sammenligner samme størrelse.

 

Skal du trene mye på banen og skyte jaktfelt ville jeg valgt en demper som demper litt og som veier litt: Hausken JD224, A-Tech Maxim, A-tec 150 eller lignende.

 

Lett demper til kun jakt kan jeg anbefale: Hausken JD184, A-tec hertz 119, a-tec carbon.

Link to comment
Share on other sites

Er det jeg har tenkt. Målet er ihvertfall å skyte en del på bane, og til den jakten jeg driver med til vanlig er det uproblematisk å ha en skikkelig demper. Problemet med vekt er først og fremst balansen i et så pass lett våpen som t3. Hvis jeg skal gå langt eller det av andre grunner er upraktisk med demperen, klarer jeg meg fint uten.

 

Liker dimensjonen på A-tec scandinavia demperen, spørsmålet er om det er noen grunn til å heller velge Hertzdemperne.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til Scandinavia demperen , men pleier å være oppgitt antatt decibel dempeeffekt og vekt på dmperene.

 

Hertz er en solid demper som er velprøvd og utviklet gjennom mange andre a-tec modeller. husk at du alltid kan bytte ut en demper senere om du ikke er fornøyd :wink:

 

Løpet kan og kappes innover så balansen blir finere, min tikka i 308W kappet jeg først på 50cm og så på 45cm, hadde en tung Sonic 45 demper på den og på 45cm var balansen perfekt på min rifle. Bråker litt mere jo mer du kapper løpet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...