Jump to content

RWS Evolution 184gr (308win)


Vegha

Recommended Posts

Har prøvd å google, men det jeg har funnet er på tysk å tysken min er på bunn :lol:

 

Leker med tanken om å finne fram noen telefonkataloger å ta en ekspansjontest. Hvis det blir noe av skal jeg kommer med en raport :)

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett en meget god kule som er dessverre dyrt. Jeg har anvendt EVO og anvender den forsatt i sine ferdigladde versjoner i både 7x64 og 300WM. Det er en bonded kule som leverer. Noen vil påstå at den er for myke (synes ikke jeg), andre at den er for hard ... Kvalitetskomponenter kjennetegner også disse RWS patronene, og det er heller ikke noe ulempe. Videre er EVO kjent for høy egenpresisjon noe jeg kan bekrefte. 184gr kulevekt er ganske mye for 308, men når våpen anvendes på distanser til maks 200m, så er det intet problem.

Link to comment
Share on other sites

Heve samma kula i 308. Bare skutt rådyr med den, ikkje noko å utsetta på den t nå. Kjempegod presisjon! har sett den t 5-600kr, trudde det var ein grei pris for jaktammo av tysk kvalitet. Så veldig spent sjølv om nokon her inne heve erfaring med han på elg. brukar i utgangspunktet evo-green på rådyr og den har og vært bra til det, men den blir kun brukt opp til rådyr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...