Jump to content

Varmeplagg på jakt


heatexperience

Recommended Posts

Hei.

 

Vi er en nyoppstartet grunderbedrift i Norge som har som visjon å produsere godt designede og funksjonelle varmeplagg med innsydde karbontråder. Vi ser det er mye rom for innovasjon i denne enkle teknologien.

 

Vi trenger nå din hjelp til innspill og ideer til hvilke produkter og design vi skal fokusere på i begynnelsen.

 

Bli med i gruppen vår på Facebook å delta i diskusjonene:

 

https://www.facebook.com/groups/heatexperience/

 

 

Takk :)

Link to comment
Share on other sites

sitt i ro på post, så er det føttene en får kulden inn fra, sjøl med store og gode fjell sko. Har kjøpt inn sånne digre Canada boots eller scootersko. På hendene fryseren også raskt, men når det er kaldt, så har en ofte på skikkelige votter. Trer over meg en jervenduk og da blir det godt og varmt. viktig å være godt utrusta når en går ut på jakt i kulda. ingenting er så bortkasta så når han har lagt opp til en dag/natt med jakt å må reise hjem pga at en fryser.

Link to comment
Share on other sites

Varmesåler er ett must, biltemas drar mye strøm men er billige.

Kunne tenkt meg en muffe til å ha hendene inni under postering. varmehansker blir for tjukkt å skyte med uansett.

Kommer vel helt an på hvordan hansken er lagd. På posteringsjakt er varme i bævermuffa sikkert fint, men jeg tenker litt på støkkjakt. Tradisjonelle hansker som er brukbare til å skyte/fiske med er for tynne til å holde fingrene varme i lengden ja. Da må det tykke hansker til, og de er ubrukelig til å både skyte eller fiske med. Men om man tenker litt nytt og hadde fått varmetråder til å fungere i en relativt tynn hanske som er vind og vanntett, så ville man ha fått et unikt produkt med større marked enn kun posteringsjegerne som vil ha varmemuffe. Er en god del jegere og fiskere med litt for tynne hansker som går rundt å fryser på fingrene oppe på fjellet, både på våren og høsten.

Link to comment
Share on other sites

Eg personlig treng aldri tjukke hansker på bevegelig jakt.

Men det er eg personlig, att ikkje alle er like godt isolert fra naturen av er ei anna sak.

Varmetråder i tynnhansker er vel teknisk mulig, men høyrest dyrt ut?

Link to comment
Share on other sites

På senhøsten når snøen kommer på fjellet fryser jeg alltid på fingrene. Selv om jeg går meg svett. Var på fisketur på på fjellet lørdag, og der og da ville jeg gitt en million for tynne hansker med varmetråder. Brukte tynne mecanic hansker. Isen gikk på vannet på fredag, og det var 4 grader, vind og hagl i lufta. For å si det sånn, så gledet jeg meg til å tisse, bare for å få noe varmt å holde i :)

Link to comment
Share on other sites

Ull er fint, men er ikke vann og vindtett. Og skal det være tynnt nok til å skyte, eller ha følelsen på en 0,13mm fiske sene. Så blir det ikke rare tykkelsen på hansken. Da må det nok varmetråder til for å få komfort.

Liten filmsnutt fra turen :)

Link to comment
Share on other sites

Bruker pulsvanter i ull selv i kulda :)

Utrolig hvor varm man holder fingertuppene om resten av hånda og håndleddet er godt og varmt.

Drikker man i tillegg mye kaffe så får man jo som du skriver varma henda litt når man må tisse ofte :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...