Jump to content

SBSK inviterer til BR50 stevne 11.06.2016 på Birkenesparken.


TRG-22

Recommended Posts

15ymwk.jpg

 

Sørlandets Benkeskytterklubb inviterer til BR50 stevne 11.06.2016 på Birkenesparken skiskytter stadion.

 

Oppmøte Kl.09:00 for registrering og inndeling i lag.

 

Stedsbeskrivelse:

 

'>http://kart.statkart.no/adaptive2/default.aspx?gui=1〈=2&minX=102456.21340623&minY=6484481.2034301&maxX=105460.40090623&maxY=6487326.7190551&layers=&baselayer=100&visibleOLOverlays=avinetBasemap100002,avinetBasemap2

 

Linken fungerer ikke, men kopier og lim inn i adressefeltet, så kommer du frem. :wink:

 

Stevneavgift er satt til Kr.250,-. Det legges opp til skyting av kun en klasse pr. deltaker.

 

Bindende forhåndspåmelding sendes til: styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no, eller i tråden.

HUSK DA Å PÅFØRE FULLT NAVN. JEG KJENNER IKKE ALLE NICK'ENE :wink:

 

Påmeldingen må inneholde:

 

• Navn

• Klubb

• Våpenklasse

 

Innbetaling av stevneavgift skjer til kontonr. 9480.11.14657

Innbetalingen må merkes med:

 

• Fullt navn

• Våpenklasse + BR50

 

Påmeldings og betalingsfrist er satt til 23/5-2015.

 

 

BR50 programmet skytes normalt sittende fra benk, men siden SBSK ikke har benker så må de som ønsker å skyte fra benk medbringes den selv. Hvis ikke, så er det skyting fra liggende stilling.

 

Skyteprogrammet er 3 x 25 skudd med 30 minutters skytetid pr. serie.

 

Det vil være mulighet for å kunne skyte stevnet i 2 klasser, Sporter & HV. Se mer info om klassene i regelverket som legges ved.

 

Se mer info om klassene i regelverket som linkes til NBSF sine sider:

 

http://www.benchrest.no/br50/

 

Hvis det er noen spørsmål, så ta kontakt. Vel møt alle sammen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldingsliste:

 

 

Sporter:

 

1. Tommy Pettersen/ SBSK Betalt

2. Bent Storå/ SBSK Betalt

3. Morgan Lee Lehne Betalt

5.

 

HV klassen:

 

1. Dag Twist/ SBSK Betalt

2. Svein Kåre Høien Betalt

3. Krister Engvoll/SBSK

4. Einar Engvoll

5. Solveig Engvoll

6. Tommy Utheim/ SBSK Betalt

7. John Wietrzychowski Betalt

8. Even Jørgensen Betalt

9. Reidar SvilandBetalt

10. Dag Olav Nilsen/ SBSK Betalt

11. Anders Føreland/ SBSK Betalt

12. Marit Sætrum/ SBSK Betalt

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mitt personlige mål er å gruse TRG22 i Sporter klassen. Jeg gir totalt bæng i antall poeng, eller plassering på pallen... Målet er 1 poeng eller mer foran TRG22 :mrgreen:

 

He he Bent...... Da får jeg legge meg i litt hardtrening. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her er reglementet som det linkes til i første innlegg:

 

5.3.10.2Sportsrifle (Sporter) Kal. 22.

 

 

Alle våpen er tillatt som oppfyller følgende krav.:

◾Vekt som ikke overstiger 4,0 kg inkludert siktemidler. (vekt av eventuell ”To-fot” skal ikke regnes med)

◾Kikkertsikte med maks. 12x forstørrelse. Kikkert med variabel forstørrelse skal tapes fast på maks. 12x.

◾Våpenet må ha en “repeter” mekanisme med magasin for minst 2 patroner, og fungerende sikring.

◾Stokken må være standard fabrikkprodusert av typen Sportsrifle, eller “jaktmodell” for det aktuelle våpen.

◾Det er ikke tillatt å frese – eller bore ut treverk – utvendig på stokken for å redusere vekt.

◾Minimum lengde fra avtrekker til bakkant av kolbe (minus kolbekappe) skal være31,75mm (12,5”).

◾Det er ikke tillatt med ufreste spor/riller i løp (Fluted) for å redusere på vekt.

◾Det er ikke tillatt med vekter, eller andre typer justeringsanordninger på løpet for å redusere vibrasjon (Eks. Boss-system)

◾Har et manuelt og mekanisk avtrekkssystem.

◾Ingen elektrisk, eller mekanisk hjelpemekanismer (eks. snellert, fjærnutløser etc.) for avfyring er tillatt.

◾Avtrekksvekt min. 500g.

◾Det vil også bli tillat med halv-auto .22 rifler (àla Ruger 10/22) om de øvrige spesifikasjoner om mål og vekt overholdes – og skytter skal selv medbringe ”kammerflagg” som viser at kammer er tomt i våpenet.

Link to comment
Share on other sites

På eldingsliste er oppdatert!

 

Skaubjønn, er du redd for at jeg skal gruse deg når du ber om flere deltakere i Sporterklassen. :wink::lol:

 

Ønsker å minne på at påmelding og betalingsfrist er gått ut. De som ikke har betalt vennligst betal inn stevnekontigent

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I strid med YRs prediksjoner, kom det litt regn i morges. Og fy for svarte for et knotthelvete det var før stevnet startet! Men da sola kom og ting tørket opp, ble det både trivelig og særdeles gode forhold på Birkeland Skiskytterstadion.

 

Tross dette ble jeg nok en gang slått med en plass av en tolvåring (F-class for noen uker siden), så her må det nok trenes. Men det tror jeg faren til 12-åringen også må gjøre, ellers blir han fort forbigått av sønnen på permanent basis :mrgreen: Gutten er god til å skyte!

 

Gode forhold som sagt, og skivene til vinner av HV-klassen sendes inn for å få bekreftet om Norges-rekorden har falt!

 

Mye bra skyting, 14 deltakere og ledig plass på pallen i Sporter-klassen. Så her burde du ha vært, Skaubjønn! Tror jeg må skyte Sporter neste gang :wink:

 

Resultatliste kommer etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke en knott å se i den enden av standplass som jeg lå iallefall - virka som de blåste bort... Det er som kjent fordeler og ulemper med alt.

Bra med folk vi ikke ser så ofte, og diskusjon om hvorfor vi ikke har flere slike - og i den farta. Er det interesse for et lignende stevne på 100m? Evt. på 100 og 200m?

 

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke bare HV klassen hvor rekorden ble slått. Sporter klasse rekorden ble også tangert.

Så de skivene blir også sendt tl NBSF for vurdering.

 

Jeg kommer ut med resultatliste litt senere i dag. Nå er det familiesamling hos svigers.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Da fikk jeg endelig tid til å legge inn resultatene. Det ble mildt sakt hektisk i helgen med mye oppdukkende saker.

Men her er resultatene.

 

HV klassen:

kf2rva.jpg

 

Sporter klassen:

280tzcp.jpg

 

Sporter rifle

2njk4zm.jpg

 

HV rifle

2gtq55g.jpg

 

Noen ligger og skyter, men neimen så er det noen som skyter fra benk også. :wink:

30l2ki0.jpg

 

 

Norges rekorden i HV og Sporter klassen ble slått på dette stevnet. Blinker er sendt til NBSF for vurdering og NBSF vil oppdatere Norges rekord listen på NBSF sine sider.

 

Gratulerer så mye til Reidar og Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...