Jump to content

17Hmr Tørke?


sandychrimp

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

har sliti med å få tak i gamepoint ammo men nå har endelig Magasinet fått inn og har på lager..løp å kjøp..blir nok borte på et blunk.alle andre som liksom må bestille dette klarer jo ikke få tak i..

noen andre som vet om hvem som har inne gamepoint??

skyter stort sett fugl med 17 hmr så eneste brukende er gamepoint syns jeg.hvertfall til matvilt..noen andre typer ammo til matvilt i 17hmr??tenker da på til fugl.

Link to comment
Share on other sites

Det meste går med riktig papirmølle og riktig leverandør. Rotet litt rundt ut fra den siden der og fant et par sjapper som sendte internasjonalt, men det er jo skatt i øst og vest per sending så man må dra på med volum for at det skal svare seg.

 

Det er jo forbudt å innføre for salg, men om man er på godfot med den lokale lensmannen (og den lokale lensmannen er på godfot den dagen) kan det hende en gruppe kan få gå sammen om å innføre i en felles sending. Det er jo gratis å spørre, om ikke annet.

Link to comment
Share on other sites

Kunne spurt deg det samme med ditt innlegg, men gidder ikke ta en diskusjon på det, for det blir off topic. Du er sikkert en trivelig person å ha med å gjøre... :roll:

 

HMR-tørke har det vært en stund, sist jeg kjøpte kostet det 7,20 kr på G-Max i Åsane. Fikk heldigvis 20% rabatt. Bruker man kaliberet kun til jakt så er det levelig, men det er klart at ved plinking blir det fort kostbart. Lenge var FMJ-prisen den samme, men nå har denne økt også. Fungerer fint på rype dersom man setter skuddet riktig. Er terrenget derimot ulendt og uoversiktlig blir det fort mye leting etter skadeskutt/død rype.

Link to comment
Share on other sites

Gjør som meg å kjøp dere 17 hornet eller tilsvarende. Lader ammunisjon her til omlag 2 kroner smellen. Kan lades opp til 1100 ms, men også ned tilsvarende 17 HMR hastighet hvis ønskelig. Ammo-tilgjengelighet, pris (men også ballistikk) er årsaken til at jeg gjorde nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Flere gode alternativer der, Mix. Her selv gått over til 6,5. 22lr blir fort knapt pga vind i de områdene jeg går. Kjøpte Hornadys XTP. Ikke hatt mulighet til å teste denne ennå, men har en følelse av at den ikke går like godt som Gamepoint. Brukt litt V-Max på and med gode resultater, men da må skuddplasseringen vurderes nøye.

Link to comment
Share on other sites

Vmax bruker jeg ikke på matvilt. Har skutt endel mink og kråke med Vmax.

På rype bruker jeg kun FMJ.

Sandnes Arms har fortsatt noe 17hmr Gamepoint inne.

10.- kroner over veil Schou pris riktignok.

Det er tydelig at importør og butikker utnytter populariteten 17hmr har fått.

Vi snakker en dobbling av pris på noen få år.

 

http://sandnesarms-nettbutikk.mamutweb.com/Shop/Product/17-HMR-CCI-20-gr-Game-Point-SP-2375-fts/1000847

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...