Jump to content

SBSK inviterer til PRS stevne 22/5-2016.


TRG-22

Recommended Posts

15ymwk.jpg

 

SBSK arrangerer PRS stevne 22/5-2016 på Abusland i Evje og Hornes kommune.

 

Oppmøte kl. 11:00.

 

Startkontingent på kr. 250,- for PRS. Startkontigenten må være registrert innbetalt til SBSK konto: 9480.11.14657 før 10/5-2016.

 

VIKTIG INFO!

Innbetaling må merkes med: FULLT NAVN, ”Nickname” og ”PRS 22.05.16’’.

 

Forhåndspåmelding sendes til:

styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no eller påmelding i denne tråden. Husk da å oppgi fullt navn hvis du melder deg på i tråden.

 

Påmeldingsfrist & betalingsfrist er 10/05-2016.

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

 

• Navn

• Klubb

• Våpenklasse

• Kaliber ( Max. .300 kaliber )

• Rekylbrems

 

Stedsbeskrivelse:

Tast inn følgende verdier i søkefelt til høyre på skjermen så kommer du på standplass.

Nord: 6486900

Øst: 420466

 

Myra ligger på veien mot Sveindal fra Hornnes, ca 10 km fra Rv9, et stykke før Bjørnekroa.

http://www.norgeibilder.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Lat: 58º 30' 55.950''

Lon: 7º 38' 14.959"

 

Når dere kommer kjørende Rv.9 sørfra så vil dere se et skilt til Tonstad, ta av inn til første vei venstre side etter skiltet. Etter ca. 1km så deler veien seg i 2 retninger. Følg skiltene videre til Tonstad.

Kjør så videre ca. 1 mil, når dere begynner nedstigningen, så er det en langsgående parkplass på venstre side på ei rett strekke, kjør så inn her.

Så kommer det en bom i en grusbakke, kjør forbi denne og følg veien inn. Veien her deler seg også i 2, kjør da veien til venstre. Så følger dere veien til dere ser oss nede på ei myr.

Vi kommer til å sette opp noen skilt på veien inn for å hjelpe dere.

 

Overnatting må den enkelte ordne med selv. Nærmeste overnatting er:

 

http://www.kilefjorden.no/index.php?m=s ... n=vis&id=8" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

 

Kilefjorden camping er den plassen de fleste velger hvis de trenger overnatting.

 

 

Program.

Avstander er min.50 meter og maks 600 meter. Avstander vil bli opplyst på stevne

Mål er 30x30, eller mindre, stålplater og papp

Antall skudd : 50

Maks antall baner blir 5, minimum 4

 

Regelverk :

Vil bli tatt på banen.

 

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

p. VIKTIG: Øvre kaliberbegrensning er opp til og med kaliber.300 i maks 950M/S.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldingsliste:

 

 

1. Christian Berg/ JSK/ 6.5x55/ Brems

2. Krister Engvoll/SBSK 6.5x55/ Brems

3. Vetle Valsgård/ SBSK/ 308 Win

4. Christian Ustvedt Kavli/ OALH/ 6XC Betalt

5. Pål Moi/ SBSK/ 308. Win/ Brems Betalt

6. Lennart Lauve/ SBSK/ 308.Win/ Brems Betalt

7. Arnold Dybvik/ 6.5x55 Betalt

8. Johan Røyseland/ 308.Win Betalt

9. Andre Friestad/JSK/ 6.5x55 Betalt

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei. Jeg heter Torleif Narheim og har aldri vært med på noe slik som dette. Jeg vet knapt hva det er.

Jeg har en ssg 3000 i 308win og hadde hatt lyst til å delta. Er jeg for sein?

Jeg tilhører ingen anbefaler klubb en Karmøy jeger og fisk, hvis det betyr noe.

Mest har jeg lyst til å lære, og ser på dette som en anledning til å treffe andre som kan mer om dette enn meg.

Hvis det ikke er for seint, vill jeg melde meg på

 

Mvh torleif

Link to comment
Share on other sites

Arrgghh. Typisk når jeg endelig har psyket meg opp til å for første gang melde meg på noe slik.

Å itillegg så slipper dere meg til ( tusen hjertelig takk for det). Så kommer det noe i veien.

Jeg beklager så meget , men jeg må nok melde meg av igjen. Håper å kunne komme en annen gang.

 

Uansett så var det hyggelig av dere å akseptere meg selv om jeg meldte meg på senteret. Dere får ha lykke til med stevnet

 

Mvh torleif

Link to comment
Share on other sites

Takk til alle som kom! Det ble en meget hyggelig gjeng med kjente og nye ukjente :)

 

1. Plass: Krister Engvoll

2. Plass: André Friestad

3. Plass. Johan Røyseland

 

 

 

Stage 1:

 

15 skudd totalt.

5 skudd over barrikade. 2 skudd gjennom hver av barrikadens 5 porter. 4 minutt. 300 meter.

 

Stage 2:

 

15 skudd totalt.

10 stående med anlegg mot to bjørketrær mot hold på 300 meter. 5 skudd sittende med anlegg over stein mot mål på 520 meter.

 

Stage 3: 10 skudd totalt.

2 skudd mot hver av 5 gonger på 570 meter, anlegg over stubbe.

 

Stage 4: 1 skudd.

En halvfigur var kamuflert (spraymalt) og gjemt ute i målområdet. Skytteren fikk 5 minutt til å finne målet, beregne avstand, og skyte 1 skudd.

Korrekt avstand var 505 meter. Denne var vanskelig for de fleste, målet var godt gjemt og med solide mengder regn i lufta og vann i optikken ble det ikke lett!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke vært med da jeg ikke har fått igjen våpenet fra børsemakeren ennå men kunne gjerne tenkt meg å sett resultatene. Regner med at det var fler enn 3 startende???

 

Deltakerlista fra husk var sånn ca:

Andre

Johan

Krister

Niclas

Jon Fredrik

Pål

Arnold

Christian

 

Ustyr varierte fra "en Sauer og seg selv", til spesialbygger og et snes puter og stativer av forskjellig slag.

Det ble skutt 41 skudd, og det var 41 oppnåelige poeng for skudd /basically... Så var det noen eksra poeng man kunne få for skyte uten støtte på barrikaden, og noen ekstra for å skyte fra skulder venstre ved trærne, og noen for måloppdagelse og avstandsbedømmelse.

Svært få prøvde seg på ekstrapoengene, og det så ut som at de som prøvde, tapte på det. Målet var så vanskelig å finne i tåka, at de fleste fikk omtrent like mange (få) poeng her.

Det var nokså jevnt med poeng på høyt 20-tall, et par hadde noen og 30, og et par hadde 15-20 - tror jeg. Resultatlista gikk visstnok i oppløsning.

Alle øvelsene skilte endel på sitt vis, og ingen hadde vel særlig suksess på alle? På den første måtte man skyte uten god støtte til å begynne med og det var vanskelig for mange, så måtte en stå og skyte, dog med støtte - "støtte" på ei regnglatt bjerk oppi ei skråning var nokså relativt, og her så vi mye rart, jeg hadde vel to treff i gongen ved siden av... Så var det anlegg på en stein, og der traff vel de fleste.

Siste øvelsen var langholdet, 570m og det var, uten at alle oppdaget det, noe vind - sittende bak en stubbe var skytestilling og det som ble av bom var nok til vind stort sett.

 

7F331144-5985-4683-AD7A-717AEF7D4BD5_zpsnhdmvghv.jpg

 

034D8AC4-0B21-4B04-8920-2877E3CCFD94_zpsbbkyqb8u.jpg

 

4F54F4FF-878A-456F-BE73-B9F6387F9C04_zpsza6uof65.jpg

 

4FFDB4D0-F37A-4113-BAC6-A59365CFAF9D_zpsvmqgpqgw.jpg

 

4B446EFB-D457-4E04-A399-FFDA41508702_zpsmnzgtmcs.jpg

 

4EDC2010-83CF-4F6C-99BF-12DDDB50CA38_zps8vu279o5.jpg

 

0A0B3E90-5576-4BE7-8E18-B946AF8A90F0_zpsp2ik5o9j.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...