Jump to content

CZ SP-01 Shadow eller Tanfoglio Stock III?


BjornJ

Recommended Posts

Jeg skal handle ny pistol. CZ SP-01 Shadow er en av de pistolene jeg ser på, med tanke på pris og .22 LR Kadet.

 

Men så ser jeg at det finnes et alternativ: Tanfoglio (Witness) Match fra jaktdepotet.

 

Noen som har noen formeninger om hva jeg burde velge her? Jeg skyter konkurranse (NROF/IPSC).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Disse modellene fra Tanfoglio er på lista til prod:

 

Force 38, Force 38F Carry, Force 38F, Force 38L, Force 40, Force 40F Carry, Force 40F, Force 40L, Force 40R Carry, Force 40R, Force 45, Force 45F Carry, Force 45F, Force 45L, Force 45R Carry, Force 45R, Force 921, Force 921F Carry, Force 921F, Force 921L, Force 921R Carry, Force 921R, Force 99, Force Compact 40, Force Compact 45, Force Compact 921, Force Pro, GT10, GT21 Baby, GT21 Combat, GT21, GT23, GT40 Baby, GT40 Combat, GT40, GT45, P19 Combat, P19 Standard, P19L, P21 Combat, P21L, P23, P23L, P38L, P40 Compact, P40, P40F, P40FB, P40L, P40R, P41, P45, P45L, T94F, T94R, T95F Stock, T95F, T95R, T96F, T96R, T97F, T97L, T97R, TA10 Compact, TA10, TA40FB, TA45 Compact, TA45, TA90, XL2, XL4, Stock, Stock II, Stock III, Stock III Special, L, Combat Sport, TZ-75 C90, Limited PRO, Stock II Xtreme, Stock III Xtreme

 

Also approved: variants with original Tanfoglio barrels which are longer than standard (e.g. Stock II Limited) provided the barrel length does not exceed 127mm, and provided all other aspects of these variants fully comply with all other Production Division rules.

 

NOT APPROVED: Stock Custom model

 

Ingen match. Hvis den har SA avtrekk er den ikke lovlig uansett ettersom det kun er striker eller DA/SA som kan brukes i prod. Da går den i standard - Eller open hvis den ikke passer i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Min stock 3 er iallefall ikke kilen på ammo. Personlig synes jeg grepet og rekylopptaket er bedre på stock 3 enn shadow. Mange mener at avrekket på "basis" shadow er bedre enn stock 3 men her kan jeg egentlig ikke sammenligne. Skyter selv med extreme varianten til Tanfo.

 

Begge passer utmerket til production. Jeg hadde også tenkt til å skyte shadow i denne klassen helt til jeg var så dum at jeg tafset på en stock 3 extreme i butikken :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i samme situasjon som deg. På jakt etter en IPSC production pistol som også skal brukes til grov/militær felt.

Jeg har skutt med Shadow og Stock 3 Xtreme. For meg så lå Stock 3 Xtreme bedre i hånda pga større og dypere beavertail. Rekyl opptaket føltes litt bedre enn Shadow, pga lengre løp og tyngre. Baksiktet satt dypere i sleiden og det kommer med justerbart sikte som standard. Avtrekket i Xtreme utgaven føltes en del bedre. Jeg synes den også ser en del penere ut.

Har ikke skutt med vanlig Stock 3 enda, men antar avtrekket er mye likt Shadowen.

Men, jeg treffer like godt/dårlig med begge og trenger masse trening for faktisk å vite hvem som er best. Jeg skyter ikke godt nok til at små forskjeller skal utgjøre resultater. Altså, begge pistolene skyter mye bedre enn hva jeg greier.

Dessverre blir Stock 3 Xtreme versjonen for dyr og det står da mellom Stock 3 og Shadow. Jeg tror jeg kommer til å velge Stock 3, pga den føltes litt bedre å holde enn Shadow.

 

Edit, andre alternativ jeg har tenkt på er:

Sig P226 X-Five Allround (DA/SA), men blir for dyr.

Glock 17 Gen4, fordi jeg er ikke helt komfortabel med å spenne ned hanen manuelt enda. Jeg liker at du har samme avtrekket på første skudd og at den peker godt for meg.

Link to comment
Share on other sites

du skriver at du har tenkt på sig sauer x-five, men hva med å se litt på en sig sauer P226 LDC eller en sig P320?

vist du følger med på finn så dukker det opp en og annen brukt sig x five capsicum till tider, dette er og et produkt som du bør se nærmere på.

 

jeg hadde tidligere en cz shadow, men jeg har gått over til en sig p226 LDC og jeg skyter bedre med denne en det jeg gjorde med min shadow

 

jeg hadde heller kjøpt en Stock 3 kontra en shadow vist valget var mellom dem to

Link to comment
Share on other sites

P226 (LDC) har vært i tankene, men foretrekker egentlig Stock 3 og Shadow generelt over X-Five allround (lavere kjernelinje). Når det kommer til P320 så har jeg skutt med denne og jeg tar heller en HK SFP9 eller Glock 17.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...